Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Pozycjonowanie stron internetowych to proces, który może znacząco podnieść widoczność naszej witryny oraz sprzedaż. Obejmuje on szereg działań SEO, które w skuteczny sposób przyciągają klientów zarówno z rynku lokalnego, jak i krajowego. Jednak aby owe działania były skuteczne, warto wiedzieć, jakich błędów nie popełniać pozycjonowaniu stron.

Pozycjonowanie to proces długotrwały

Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z pozycjonowaniem i SEO, powinieneś uzbroić się w cierpliwość. Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym, którego rezultaty są widoczne dopiero po pewnym czasie. Niestety wiele osób poddaje się i rezygnuje z działań po kilku miesiącach, podczas gdy optymalizacja przynosi oczekiwane efekty nawet po roku pracy.

Kolejnym powielanym błędem przez właścicieli witryn internetowych jest brak weryfikowania efektów pozycjonowania strony internetowej. Inwestycja w SEO to pierwszy krok do zwiększenia widoczności i dochodów, jednak niezbędny jest również stały monitoring działań. Bieżące sprawdzanie fraz kluczowych i ich skuteczności pozwoli Ci lepiej poznać, czy ruch na Twojej witrynie faktycznie wzrasta oraz ilu nowych klientów trafia na Twoją stronę dzięki wykonywanym działaniom.

Błędy związane ze słowami kluczowymi

Jakich błędów unikać przy pozycjonowaniu stron?

Niewłaściwe słowa kluczowe to jeden z najczęściej popełnianych błędów podczas pozycjonowania. Frazy, które są źle dopasowane do oferowanej przez Ciebie działalności nie przyciągną żadnych potencjalnych klientów. Warto też unikać fraz ogólnych, mających zbyt szerokie znaczenie. Nie precyzują one oczekiwań użytkowników, którzy zazwyczaj poszukują konkretnego produktu.

Aby uniknąć błędnego dopasowania słów kluczowych, warto wcześniej prześledzić wyszukiwania użytkowników oraz zestawić je z asortymentem Twojego sklepu. Zbadanie potrzeb Twoich klientów i problemów, z którymi się zmagają pomoże Ci lepiej dobrać odpowiednie frazy, co wpłynie na lepsze pozycjonowanie strony internetowej. Możesz skorzystać z narzędzi SEO, które analizują preferencje użytkowników, lub użyć pozycjonowania long tail, zbudowanego z bardziej złożonych słów, które generują większy ruch i przedstawiają Twoją stronę jako bardziej wartościową.

Często popełnianym błędem jest również upychanie na siłę słów kluczowych. Nieistotne frazy, które widnieją na stronie, a nie są w żaden sposób związane z reprezentowaną przez nas treścią, nie wpłyną pozytywnie na pozycjonowanie strony.

Pozycjonowanie a wygląd strony

Często zbyt skupiamy się nad tym, co jest wartościowe dla algorytmu Google, przez co zapominamy, że przecież tworzymy stronę dla użytkowników. Sposób działania naszej witryny, jej struktura i wygląd wizualny również mają wpływ na sprzedaż oraz naszą widoczność w sieci. Jednym z podstawowych działań, które są konieczne, jest stworzenie wersji mobilnej Twojej strony. Klienci coraz częściej korzystają z urządzeń mobilnych podczas przeglądania internetu oraz robienia zakupów. Warto też uprościć proces dokonywania zakupów i koniecznie zoptymalizować adresy URL. W ten sposób również sukcesywnie zwiększysz pozycjonowanie strony.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. Freepik



Tematy pokrewne:  

tag pozycjonowanietag nolstag AWPtag Amin12