Papier w firmach jest wszechobecny, a jego używanie oznacza często wydłużanie czasu pracy, straty finansowe oraz ekologiczne. Narzędzia do elektronicznego podpisywania dokumentów, eliminują konieczność drukowania kolejnych kartek papieru w celu złożenia parafek i podpisów. Posiadają ponadto kilka innych zalet.
reklama
Z badania przeprowadzonego w 2013 roku przez firmę KPMG wynika, że blisko 60% pracujących Polaków używa drukarki podczas wykonywania pracy zawodowej. 63% z nich robi to codziennie. Powierzchnia wszystkich kartek, jakie w ciągu roku zużywane są w ten sposób, pozwoliłaby przykryć ponad trzydziestokrotnie powierzchnię jeziora Śniardwy lub sześciokrotnie teren Warszawy. Na ciekawe dane już prawie osiem lat temu zwracał także „Dziennik Gazeta Prawna”. W nr 244 (3130) w dodatku „Zarządzanie dokumentami” przedstawiono raport, na podstawie którego ukazano, że:
co piąty pracownik potrzebuje godziny na samo wyszukanie dokumentów potrzebnych mu w pracy, a ponad 70% poświęca tej czynności pół godziny dziennie;
wyliczony w badaniu koszt obiegu jednej faktury papierowej to 25 zł, przy miesięcznym wolumenie 500 faktur – daje to koszty na poziomie 45 000 zł rocznie na samą obsługę jednego typu dokumentu jakim są faktury!
w skrajnych przypadkach na odszukanie dokumentów w archiwach poświęca się do 50% czasu pracy, a dodatkowe 15% to czas na zapoznanie się z nimi;
po wprowadzeniu faktur do systemu czas wyszukiwania skraca się do ok. 3 sekund.
Badania pokazują jednoznacznie, że papierowy obieg dokumentów w biurze i między partnerami biznesowymi powinien być znacznie ograniczony. Nie tylko ze względu na oszczędności, ale także… środowisko.
Jak ograniczyć straty związane ze zużyciem ogromnej ilości papieru, wydrukami i czasem pracy? Wystarczy wprowadzić rozwiązanie pozwalające na podpisywanie elektronicznych dokumentów. Do jego wdrożenia potrzebne są tylko dwa narzędzia – platforma elektronicznego obiegu dokumentów i tablet z rysikiem. Przykładowe rozwiązanie EBI24 daje możliwość dopasowania się do wewnętrznych procedur firmowych oraz innych narzędzi używanych aktualnie w firmie, jak np. programy CRM. Klienci mogą podpisywać umowy, aneksy czy składać reklamacje właśnie na tablecie.
Coraz więcej firm spotyka się z sytuacją, w której otrzymują umowę w formacie pdf z prośbą o wydrukowanie, podpisanie, zrobienie skanu i odesłanie jej emailem. Platforma elektronicznego obiegu dokumentów rozwiązuje ten problem całkowicie, eliminując konieczność drukowania a następnie ponownego skanowania dokumentu oszczędzając czas i zbędną pracę.
Jest to również niewątpliwie ułatwienie dla działów HR – umowa o pracę lub załącznik do niej mogą być podpisane na tablecie, bez konieczności wydruku a potem skanowania do archiwizacji.
To rozwiązanie znakomicie sprawdzi się także m.in., gdy trzeba podpisać umowę z deweloperem, w salonach SPA, podczas wypełniania kwestionariuszy osobowych czy w hotelach w trakcie meldunku. W każdym z tych przypadków uwierzytelniony elektronicznie dokument trafia do bezpiecznego e-archiwum oraz na wskazany adres e-mail.
Korzyści z wdrożenia systemu do elektronicznego podpisu dokumentów to przede wszystkim:
przyspieszenie procesu podpisania umowy, skrócenie czasu obsługi dokumentów;
przeniesienie umowy do chmury daje dostęp do archiwum poprzez internet w dowolnym momencie z dowolnego miejsca;
zwiększenie szybkości i efektywności dostarczania umów (znacznie wyższa skuteczność dostarczania w wyniku śledzenia efektów prowadzonej wysyłki i eliminacji błędów adresowych);
wyższa efektywność pracowników, którzy nie tracą cennego czasu na długie szukanie „papieru”;
dzięki e-podpisywaniu zmniejsza się ilość papieru używanego w firmie, co bezpośrednio przekłada się na zmniejszenie kosztów firmy oraz ma wpływ działania ekologiczne.
Źródło: EBI24
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|