Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Sposobów na promocję firmy w Internecie jest wiele. Dziś zaprezentujemy obszerną odpowiedź na tytułowe pytanie, gdzie opisujemy najważniejsze metody promocji w Internecie - zapraszamy do lektury.

1. Content marketing

Jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do grupy docelowej. Artykuły sponsorowane i eksperckie, publikowane gościnnie na stronach o zbliżonej tematyce - to obecnie clou działań marketingowych w sieci.

 

- opłacalność artykułów sponsorowanych

Aby reklama za pomocą artykułów sponsorowanych lub eksperckich była opłacalna, trzeba znaleźć miejsce publikacji, które skupia dużą ilość odwiedzających, którzy jednocześnie należą do naszej grupy docelowej. Podaje się, że na każde 5000 odwiedzin portalu – 5% odwiedzi artykuł i przejdzie na naszą stronę. Podaje się, że natomiast około 3% wykona akcję związaną ze złożeniem zamówienia czy wysłaniem zapytania (o ile oferta jest ciekawa, a artykuł sponsorowany przekonuje internautów).

 

- notatki prasowe

dodatkowym plusem reklamy w ten sposób jest pozycjonowanie long tail. Artykuły sponsorowane można publikować także za darmo - wystarczy znaleźć portal, który akceptuje notki prasowe.

 

fotolia.com

 

2. E-mail marketing

Kolejny sposób promocji w sieci - e-mail marketing. Pomimo, że lata swojej świetności ma już za sobą, wciąż zaskakuje swoją skutecznością.

 

– jak jest ze skutecznością?

Statystyki są bardzo rozbieżne - skuteczność zależy od grupy docelowej, bazy oraz samego przekazu reklamowego. Szacuje się, że na dobrej bazie grupy docelowej, około 1-3% osób podejmie akcję.

 

– skąd wziąć bazę?

Możemy wykupić dostęp do legalnie zbudowanej bazy lub założyć blogi tematyczne, na których udostępnimy newsletter. Drugi sposób jest o tyle lepszym rozwiązaniem, że pomaga nam zbudować bazę lepszą jakościowo, gdyż pozyskamy użytkowników, którzy na pewno sami się do nas zapiszą.

 

3. Prowadzenie własnego bloga

Kolejny sposób na reklamę to prowadzenie bloga firmowego, na którym możemy dzielić się branżową wiedzą, nowinkami, aktualnościami i poradami oraz zbierać maile za pomocą usługi newsletter. Własny blog to także duży plus ze względu na pozycjonowanie - artykuły można pisać tak, aby zyskiwały wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania na frazy long tail. I tak, jeśli chcesz trafić do grupy docelowej – osób, które są początkujący w pozycjonowaniu stron, możesz napisać artykuł: „Jak samodzielnie pozycjonować stronę” i tam dyskretnie reklamować swoje usługi lub produkty, które taki „pozycjoner” może od Ciebie kupić. Analogiczne zastosowanie można odnaleźć w każdej branży.

 

4. Landing page

Landing Page, czyli strony satelity, na których publikuje się chociażby ranking produktów czy usług. Landing to strona, która ma jeden cel - znaleźć niszowy ruch internautów i skierować go na stronę pozycjonowaną. Landing taki trzeba oczywiście dalej reklamować, aby generowała odpowiedni ruch.

 

5. Social media

Kolejne potężne medium do zdobywania klientów i budowania grupy docelowej. Aby zacząć działania w social media, warto założyć strony fanowskie na portalach Facebook, Twitter i Google+. Strony te należy podłączyć do witryny głównej i umożliwić szybkie "lajkowanie" dla odwiedzających portal klientów.

Nie można zapomnieć o prowadzeniu profili Social, codzienna publikacja ciekawych treści, obrazków czy żartobliwych gagów - to idealna droga ich rozwoju.

 

6. Pozycjonowanie – Jaki model wybrać?

Przejdźmy do pozycjonowania, które stanowi podstawę promocji w sieci. Ten proces to wybór słów kluczowych, pod którymi strona firmowa ma znaleźć się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Wybór fraz powinien wyglądać następująco: 50% frazy łatwe | 30% frazy średnio trudne | 20% frazy popularne i trudne. Dlaczego tak? Na początku budżet na reklamę może być ograniczony. Dlatego nie można zaczynać o najsilniejszych fraz, gdzie promocja trwa latami. Lepiej zacząć od mniej konkurencyjnych fraz, które także przyniosą ruch na stronę i przede wszystkim szybsze efekty.

 

– jak wybrać firmę do pozycjonowania?

W sieci funkcjonuje wiele różnych modeli współpracy, najpopularniejsze są dwa modele: tzw efekt i abonament.

Pierwsza oferta pozwala Ci wnosić opłaty dopiero w momencie, kiedy frazy kluczowe, które wybrałeś będą na pierwszej stronie Google, przez czas około 3 miesięcy kiedy czeka się na wypozycjonowanie strony, nic nie płacisz.

Drugi model nakazuje wnosić opłaty od samego początku, w zamian za to w większości przypadków na koniec miesiąca otrzymasz raport z przeprowadzonych działań.

Jaki model wybrać: Pozycjonowanie na tzw. efekt statystycznie kończy się słabą skutecznością i wiele firm działa tak, że tanimi metodami wprowadzają do TOP 10 jedną może dwie frazy kluczowe np. na 6-8 pozycjonowanych. Umowa wchodzi w życie a klient musi płacić. Ponadto pozycjonowanie tanimi metodami, często kończy się filtrem od wyszukiwarki i dalsze pozycjonowanie takiej domeny jest przez długi czas wręcz niemożliwe.

Bezwzględnie lepszym modelem jest pozycjonowanie abonamentowe, dzięki czemu mamy pewność, że firma umieszcza nasze linki w dobrych miejscach i mamy nad nimi pełną kontrolę – zawsze można je zmienić, skasować.

 

7. Kampanie AdWords

Ostatni sposób na promocję w sieci to kampanie Google AdWords. Tu także należy uważać, aby nie skonfigurować kampanii, która będzie zbyt kosztowna i nie przyniesie zysków. Warto zdać się na specjalistów, którzy dobiorą frazy tanie, ale generujące ruch na stronę. Dzięki AdWords mamy gwarancję błyskawicznego pojawienia się na pierwszej stronie wyszukiwarki Google, dzięki czemu już od pierwszych dni mamy szansę na pozyskiwanie zapytań od potencjalnych klientów.

 

———

Podsumowując

Jak widać, jest wiele sposobów na promocję firmy i strony w sieci. Mam nadzieję, że wymienione tu elementy, które są kluczowe dla promocji w sieci, przyczynią się do rozwoju również Waszej firmy w sieci i nie tylko.

 

Artykuł napisany na podstawie: www.the-first.pl/jak-wypromowac-firme-w-internecie – przeczytaj całość.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. DALL-E