Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Osoby poszukujące nowych pracowników do firm muszą posiadać wiele umiejętności, fachową wiedzę oraz profesjonalne obycie w środowiskach z różnych branży. Obecnie większość rekruterów korzysta ze specjalistycznych systemów do rekrutacji, które znacząco ułatwiają ich pracę. Znalezienie i dotarcie do potencjalnych pracowników na stanowiska o dużym potencjale kandydatów jest zazwyczaj łatwym zadaniem. Problem pojawia się, kiedy rekruter ma obowiązek pozyskania specjalisty np. kierownika nowego działu. W takiej sytuacji musi on dokładnie zbadać rynek i nastawić się na ekspertów w danej dziedzinie, czyli osoby posiadające ogromną fachową wiedzę, bogate doświadczenie oraz odznaczające się należytą postawą i osobowością.

Odnalezienie i pozyskanie „eksperta” wymaga wiele pracy i poświęcenia od rekrutera. Powinien on rozpocząć swoje działania od profilowania, przeanalizowania rynku pracy i  ustalenia strategii działania. Rekruter musi precyzyjnie przeszukać bazy klientów i wyłonić z nich najlepszych kandydatów. Na zakończenie za wszelką cenę powinien starać się zainteresować potencjalnego pracownika ofertą pracy i w efekcie doprowadzić do spotkania, na którym uzyska zgodę kandydata na udział w rekrutacji.

Direct search – nowoczesna technologia pozwalająca sprawniej pozyskać specjalistów z danej branży

Poszukiwanie pracowników na stanowiska wymagające specjalistycznych umiejętności, fachowej wiedzy i ponadprzeciętnych predyspozycji (stanowiska kierownicze) obecnie można znacząco ułatwić za pomocą nowoczesnej metody określanej, jako direct search. Ta innowacyjna metoda skutecznie usprawnia pracę rekruterów, między innymi pozwala szybciej sprecyzować cechy, jakimi powinien wyróżniać się pracownik (wiedza, umiejętności, doświadczenie, kwalifikacje, cechy osobiste). Ponadto umożliwia efektywniejsze dotarcie do konkretnej bazy kandydatów i łatwiejsze wzbudzenie chęci zdobycia większej ilości informacji odnośnie konkretnego stanowiska u potencjalnego pracownika. Za pomocą metody direct search rekruter sprawniej kontaktuje się, umawia na spotkanie i uzyskuje zgodę kandydata na udział w rekrutacji.

Direct search najczęściej wykorzystywany jest w celu dotarcia do kandydatów mających rzadko spotykane specjalności i odznaczających się wysokimi kompetencjami zawodowymi (specjaliści z branży finanse, IT, konsulting). Pozwala skutecznie poszerzyć grono potencjalnych pracowników, ponieważ dociera do osób pracujących w konkurencyjnych firmach, nie poszukujących innej pracy i nie reagujących na tradycyjne formy rekrutacji. Współcześnie w celu przeprowadzenia produktywnego direct search wiele firm wykorzystuje nowoczesne systemy do rekrutacji.

Innowacyjne systemy do rekrutacji służą między innymi do budowania spójnego i pożądanego wizerunku firmy, jako pracodawcy. Za ich pomocą rekruterzy mogą sprawniej przygotowywać oferty pracy np. dostosować szatę graficzną, skorzystać z gotowych szablonów lub dokładnie spersonalizować wiadomość do potencjalnego pracownika. Dodatkowo mają możliwość łatwiejszej publikacji ogłoszeń w wielu źródłach (na stronie firmowej, w zakładce kariera na portalach społecznościowych, na forach, na portalach specjalistycznych). Więcej informacji odnośnie korzyści płynących z wykorzystania nowoczesnych systemów do rekrutacji można dowiedzieć się na elevatosoftware.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:





fot. Freepik




fot. Freepik



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag ekspercitag Direct search