Jak reklamować startup i wypromować go w internecie?

09-05-2020, 12:57

Tuż po otwarciu, startupy borykają się z brakiem zainteresowania wynikającym głównie z braku znajomości marki przez społeczeństwo. Jak pokazują statystyki GUS ponad 80% firm upada w ciągu roku od rozpoczęcia działalności. Brak odpowiedniego promowania produktu to częsta przyczyna nierentowności projektów. Jak zatem reklamować startup, aby szybko i skutecznie zyskać rozgłos i klientów?

google

Social Media

Nie zapominaj o sile Facebooka czy Instagrama. Nie musisz od razu zakładać kont na wszystkich dostępnych portalach: przede wszystkim weź pod uwagę grono swoich odbiorców. Rozważ, w jakim wieku jest Twoja grupa docelowa i zastanów się, na którym portalu społecznościowym spotkasz ich najwięcej. To tam załóż konto. Szczególnie na starcie, gdy czasu jest mało, a spraw do załatwienia wiele, lepiej jest ukierunkować swoje działania wyłącznie na jedno medium społecznościowe. Dobrym pomysłem jest także skorzystanie z fachowej pomocy w przypadku braku czasu. Agencja social media przeprowadzi wszystkie działania w Twoim imieniu, a dzięki znacznie większemu doświadczeniu, prawdopodobnie odniesie sukces szybciej, taniej i skuteczniej niż Ty sam/-a.

Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie strony niestety nie przyniesie efektów z dnia na dzień. Dobrze prowadzone pozycjonowanie strony może trwać nawet kilka czy kilkanaście miesięcy, zanim osiągniemy górne pozycje. Odpowiednie pozycjonowanie wymaga dogłębnej analizy obecnej sytuacji i przeprowadzenia skutecznej akcji na podstawie wyciągniętych wniosków. Należy przygotować odpowiednią strategię działania, która pozwoli uzyskać doskonałe efekty w dalekiej perspektywie. Do przeprowadzenia tego procesu niezbędne będą działania w obszarze strony (on-site) oraz poza stroną (off-site). W ramach działań poza stroną konieczne jest pozyskiwanie wartościowych linków - tzw. linkbuilding. Aby tego dokonać niezbędna jest wiedza pozwalająca na weryfikację parametrów SEO danych stron, oraz własne zaplecze. Właśnie dlatego najwięcej osób korzysta z pomocy agencji marketingowych.

Kampanie w Google ADS

Kampania Google Ads jest w chwili obecnej prawdopodobnie najpopularniejszą metodą reklamowania strony. Przeprowadzenie takiej kampanii wymaga dokładnego skonfigurowania kampanii oraz śledzenia konwersji. W Google ADS określamy między innymi cel kampanii, harmonogram wyświetlania reklam, czy ich formę. Jeśli chcemy profesjonalnie przeprowadzić kampanie wraz z ich stałym optymalizowaniem, musimy sprawnie poruszać się po panelu Google ADS oraz mieć odpowiednie doświadczenie.

Współpraca PR z mediami oraz wydawcami

Dzięki możliwości uzyskania uwagi pewnych kanałów informacyjnych, współpraca z mediami oraz wydawcami może ułatwić trafienie do docelowych grup odbiorców. Takie działania są najbardziej skuteczne w przypadku organizowania różnego rodzaju wydarzeń, czy eventów. Szczególnie jeśli rodzaj działalności, pozostaje w spektrum zainteresowań czytelników bądź widzów. Do takich działań należy uprzednio przygotować bazę kontaktów PR - lub skorzystać z pomocy agencji marketingowej / agencji PR.

Agencja marketingowa - kompleksowe i profesjonalne wsparcie

Więcej: http://keep-going.pl/marketing/

Zespoły takie jak agencja marketingowa Keep Going Group pomagają przeprowadzić skuteczną reklamę startupu od A do Z. Jak widać powyżej, wiele zakresów działania wymaga wiedzy, a także doświadczenia, aby akcja marketingowa przyniosła oczekiwane efekty. Z tego względu, warto zdecydować się na outsourcing!





Sprawdź, który bank może zaproponować Ci najtańsze kredyty gotówkowe, najlepsze kredyty hipoteczne, kredyty dla firm, bezpłatne konta osobiste, konta firmowe czy najlepiej oprocentowane lokaty >>
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
To warto przeczytać






Tematy pokrewne:  

tag startupytag promocja

RSS  
RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
Jak czytać DI?
RSS
Copyright © 1998-2021 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.