21 listopada Innovation Nest uruchomił program akceleracyjny, którego pula inwestycji w pierwszej edycji wynosi 200 000 USD. ACCELERATE skierowany jest do startupów na wczesnym etapie rozwoju i ma na celu otwarcie zespołów na globalne myślenie o biznesie poprzez wyposażenie ich w odpowiednią wiedzę i narzędzia oraz zapewnienie środków do kilkumiesięcznej intensywnej pracy nad produktem.
Poniżej szczegółowy opis programu oraz zespołu, który będzie przygotowywał startupy do wejścia na globalny rynek.
ACCELERATE składa się z trzech etapów:
Najlepsze zespoły, których wybór nastąpi po zakończeniu warsztatów Customer Development, otrzymają inwestycję w wysokości 25 000 USD w zamian za 8% udziałów i przejdą do kolejnych etapów.
Zgłoszenia do pierwszej edycji programu zostaną zamknięte 16 grudnia.
Powodem, który skłonił Innovation Nest do uruchomienia programu ACCELERATE, jest przekonanie, że polskie startupy w niedostatecznym stopniu wychodzą poza nisze lokalnego rynku. Marcin Szeląg, który w Innovation Nest zarządza programem ACCELERATE, opisuje to następująco: Rozmawiając z dziesiątkami zespołów i obserwując sposób, w jaki definiują swoje plany i stojące przed nimi wyzwania, zastanawialiśmy się, co hamuje w Polsce powstanie firm na miarę Skype’a, Dropboxa czy Zyngi. Najczęściej identyfikowaliśmy cztery problemy:
ACCELERATE jest skierowany do zespołów, które rozpoczęły budowę swojego startupu, przeszły już fazę organizacji i pracują nad swoim modelem biznesowym oraz MVP (prototypem produktu). Produkt, który tworzą winien adresować potrzeby szerokiego grona odbiorców, a docelowy rynek, na którym przyjdzie im działać, mieć odpowiednią skalę i pozwalać dzięki temu na potencjalne zbudowanie firmy o znacznej wartości.
ETAP 1
Podstawą programu są warsztaty Customer Development (realizowane wraz ze Szkołą Przedsiębiorczości Innovation Nest). Podczas nich zespoły poznają metodologię, która pomoże im w dalszej pracy nad rozwojem swojego projektu oraz aktywnie pracują nad swoim modelem biznesowym (wykorzystując do tego celu narzędzie Business Model Canvas, szerzej opisane w książce "Business Model Generation" Alexandra Osterwaldera oraz Yves Pigneur).
ETAP 2
Po zakończeniu warsztatów wybrane zostaną najlepsze zespoły, które otrzymają inwestycję w wysokości 25 000 USD i przejdą do kolejnej części programu – kilkutygodniowego wyjazdu do San Francisco i Doliny Krzemowej. Pobyt tam to dalsza intensywna praca nad projektem, nawiązywanie kontaktów, a przede wszystkim zbieranie opinii na temat swojej propozycji od amerykańskich mentorów programu ACCELERATE, specjalistów branżowych i – co najważniejsze – potencjalnych klientów.
ETAP 3
Po powrocie, do Polski, przez kolejne dwa miesiące, zespoły będą wdrażały pozyskaną wiedzę, rozwijały swój prototyp produktu (MVP), który finalnie zaprezentują 17 maja 2013 roku podczas ACCELERATE DEMO DAY.
Startupy biorące udział w ACCELERATE będą podczas programu ściśle pracowały z zespołem Innovation Nest: Piotrem Wilamem, Markiem Kapturkiewiczem, Marcinem Szelągiem i Agnieszką Skalą. Oprócz wsparcia zespołu Innovation Nest, nad startupami będą czuwali mentorzy zaproszeni do programu. Wśród zewnętrznych mentorów znajdują się eksperci i inwestorzy z Doliny Krzemowej, m.in. Nick Allen, Co-founder w Ginzamarkets, firmy z portfolio 500startups, Allan Grant, seryjny przedsiębiorca, absolwent Ycombinator oraz Peter Berger, Director of Strategic Development w Tagged, wcześniej CEO w Topicmarks. W programie nie zabraknie też rodzimych przedsiębiorców i specjalistów z różnych dziedzin, m.in. Macieja Maciejowskiego i Marka Sobóla.
Zapisy do programu startują 19 listopada i będą trwać do 16 grudnia. Lista zespołów, które zostały wybrane do udziału w pierwszej edycji ACCELERATE, zostanie ogłoszona 21 grudnia. Pierwsze warsztaty odbędą się 11 stycznia w Krakowie.
Aby zgłosić swój startup, należy wejść na stronę accelerate.innovationnest.pl i wypełnić formularz zgłoszeniowy.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*