Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jak nawiązać lepsze kontakty z klientami? Nasze wskazówki

17-09-2020, 08:46

Nawiązywanie relacji z klientami to niezwykle ważny aspekt funkcjonowania każdej firmy. Jak zadbać o relacje, aby zwiększyć sprzedaż i poprawić renomę firmy? Sprawdź kilka wskazówek.

W zasadzie każda branża wymaga nawiązywania i podtrzymywania kontaktów z klientami. Często jest to kluczowy aspekt funkcjonowania firmy, od którego bezpośrednio zależy poziom sprzedaży i zysków. Nawet jeśli Twoja firma dobrze radzi sobie na rynku bez inwestowania w te relacje, w dłuższej perspektywie strategia uwzględniająca ich rozwój zdecydowanie procentuje. W wielu przedsiębiorstwach, zwłaszcza tych funkcjonujących w branży reklamowej, zatrudnia się osoby, których zadaniem jest zarządzanie relacjami z klientem i pośredniczenie w zleceniach oraz negocjacjach.

Jak nawiązać lepsze kontakty z klientem? Poniżej znajdziesz kilka podpowiedzi, odnoszących się do różnych aspektów funkcjonowania firmy.

#1 Klarowna prezentacja oferty

Aby zainteresować klienta i już na początku wspólnej relacji zrobić na nim wrażenie kompetentnej i godnej zaufania firmy, warto zainwestować w klarowną i atrakcyjną wizualnie prezentację oferty. Mowa tu przede wszystkim o katalogu i ofercie, którą można przesłać mailem lub zaprezentować na papierze. Warto zadbać o to, aby po takiej prezentacji klient nie miał wielu pytań, bo wszystko zostało omówione w ofercie. Buduje to dobry wizerunek firmy. Na https://chroma.pl/pl znajdziesz atrakcyjne oferty druku katalogów dla firm.

#2 Dobry content marketing

W sklepach stacjonarnych, relacja z klientem jest budowana poprzez indywidualne podejście, dzielenie się wiedzą i doradztwo. A jak zrobić to w sklepach internetowych, gdzie brak możliwości bezpośredniego kontaktu? Odpowiedź brzmi – poprzez przemyślany content marketing. Buduj relacje z klientem, serwując mu przydatne treści – artykuły blogowe i treści na social media – które poszerzają jego wiedzę, a nie tylko plasują Twoją pozycję w wyszukiwarce.

#3 Transparentność

Klient od razu wyczuwa, czy firma jest uczciwa, czy „kręci”. Warto od początku klarownie i szczerze się z nim komunikować. Podobną strategię najlepiej przyjąć również w social media, pokazując, jak funkcjonuje firma, prezentując jej pracowników i... przyznając się do błędów, jeśli to zasadne.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag nolstag kontakt z klientem