Jakie prezenty chcieliby dostać internauci w tym roku? Jakie prezenty lubią dawać i dostawać? To, jakie prezenty są najbardziej angażujące, wiele o nas mówi. Zmiany postaw wobec prezentów pokazują zmiany w naszym społeczeństwie.
reklama
Przykładowo – na Dzień Chłopaka w 2015 – w kategorii prezentów wybijały się zapytania o portfele i whiskey, a w 2016 – bokserki i skarpetki. Zmieniają się pewne upodobania, zmieniają się zachowania zakupowe.
Spojrzeliśmy na 2 ostatnie lata na dane z dyskusji w social media i w Google. Przyjrzeliśmy się temu, jak wygląda zainteresowanie prezentami w ciągu roku. Przyjrzeliśmy się bliżej Gwiazdce – w 2014 i 2015 roku. Co szczególnie zwróciło naszą uwagę?
Polacy ogólnie najczęściej chwalą się tym, że dostali książki. Bardzo lubią tego typu zdjęcia na Instagramie i Facebooku. Poza książkami najchętniej można spotkać zdjęcia z prezentami – biżuterii, zwłaszcza bransoletek i naszyjników. Tutaj pojawiają się też wprost hashtagi marek.
Niektóre prezenty są niezależne od świąt – to nie tylko biżuteria, ale i kubki. Obok zapytań i dyskusji o gadżetach i śmiesznych prezentach widoczna jest kategoria prezentów DIY i origami.
Prezentów szukamy przede wszystkim na określone okazje. Zdecydowana większość zapytań w Google dotyczących prezentów to pytania o pomysły na prezenty – „dla niego”, „dla mamy” i „dla chłopaka”. Prezentów w internecie szukamy na każdą dowolną okazję – przez cały rok.
W social media najczęściej o prezentach dyskutuje się w związku z dniem Dniu Kobiet – przede wszystkim internautki chętnie chwalą się prezentami, jakie dostały. Dyskusje o prezentach trwają od grudnia do marca.
Informacji o prezentach internauci najczęściej szukają w związku z Dniem Matki – wtedy z jednej strony pojawiają się pytania o to, jaki dać prezent, ale i mamy chętnie chwalą się prezentami, które dostają od swoich dzieci.
Autor: Albert Hupa, IRCenter
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Samsung ocenia technologiczne zmiany w polskiej szkole na przestrzeni ostatnich 20 lat
|
|
|
|
|
|