Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

iPhone traci udziały w Chinach od pół roku

17-02-2012, 15:16

Nieudana premiera nowej wersji urządzenia w Chinach sprawiła, że smartfon firmy Apple kontynuował spadki w Państwie Środka. Użytkownicy narzekają również na jego stosunkowo wysoką cenę.

robot sprzątający

reklama


Udziały smartfona iPhone w chińskim rynku spadają już drugi kwartał z rzędu - poinformowała agencja Reuters. W popularyzacji urządzenia nie pomogła niedawna premiera modelu 4S.

Czytaj także: Apple najlepsze na rynku tabletów w Korei

Warto zauważyć, że Chiny są obecnie największym rynkiem dla telefonów na świecie, jednak tamtejsi użytkownicy znani są z przywiązania do produktów lokalnych firm. Smartfon iPhone nie cieszy się tutaj dobrą sławą również w związku z zarzutami dotyczącymi trudnych warunków w fabrykach, gdzie produkowane są urządzenia.

Analitycy nie mają wątpliwości, że istotnym problemem jest również wysoka cena sprzętu. Obecnie iPhone kosztuje więcej niż dwumiesięczne wynagrodzenie - powiedział analityk Jayesh Easwaramony z singapurskiego Frost & Sullivan. - Jeśli chcesz wprowadzić smartfona na chiński rynek, dobrą zasadą jest utrzymywanie jego ceny z granicach 70% średniej pensji.

Jak informowała niedawno firma badawcza Garner, urządzenia z serii iPhone mają w kolejnych miesiącach tracić udziały również na innych rynkach. Warto przypomnieć, że iPhone wygenerował w ostatnim kwartale 24,42 miliardy dolarów i był głównym źródłem przychodów firmy Apple.

Czytaj także: Foxconn zhakowany "dla przyjemności"


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Reuters, Gartner



Ostatnie artykuły:

fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. DALL-E