Komputer osobisty a nie telewizor jest zdaniem internautów głównym źródłem rozrywki, a to rozrywka jest celem korzystania z mediów. Tak wynika z trzeciej edycji międzynarodowego badania Stan demokracji w mediach zleconego przez znaną firmę doradczą Deloitte.
Trzecia edycja globalnej ankiety zbadała preferencje prawie 9 tys. konsumentów. Badanie objęło osoby w przedziale wiekowym od 14 do 75 lat, pochodzących z Brazylii, Niemiec, Japonii, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Badanie miało charakter ankiety internetowej.
Respondenci wypowiedzieli się w niej na takie kwestie, jak wpływ reklam, treści generowane przez użytkowników czy wykorzystanie telefonów komórkowych w celach rozrywkowych.
W krajach objętych badaniem najbardziej aktywną grupą, korzystającą z gier, muzyki i prowadzącą życie towarzyskie za pośrednictwem internetu, są ludzie w wieku 14-27 lat.
80% z nich regularnie wyszukuje i ściąga z sieci muzykę, 73% systematycznie udziela się na portalach i serwisach społecznościowych. Większość, bo 59%, wykorzystuje telefony komórkowe w celach rozrywkowych. Co więcej, młodsi respondenci oglądają telewizję o jedną trzecią krócej niż starsi użytkownicy mediów.
- Fakt, że omawiana grupa pokoleniowa poszukuje w mediach głównie treści rozrywkowych niesie za sobą potencjalne zagrożenia dla mediów publicznych, które mogą ulec pokusie rezygnacji z treści bardziej ambitnych. – zauważa Jacek Bochenek, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu Deloitte.
Badanie Deloitte wykazało jednak, że to reklamy telewizyjne najsilniej wpływają na decyzję konsumenta, w sprawie zakupu produktów. Reklamy zamieszczane w prasie i sieci mają drugorzędne znaczenie, zaś reklama radiowa zajmuje zaledwie piąte miejsce w tym rankingu.
- Nowe media idealnie odpowiadają preferencjom badanych użytkowników: są dynamiczne, interaktywne i rządzą się logiką hiperdystrybucji. Każda treść może zostać odnaleziona pod warunkiem, że istnieje na nią zapotrzebowanie. - dodaje Jacek Bochenek.
Jak wynika z raportu Deloitte z 2007 roku, ochrona środowiska stała się dość ważnym elementem dla firm tworzących produkty i usługi. Nic więc dziwnego w akcjach polegających na zbiórce starych telefonów albo zachęcania do utylizacji zużytych baterii. Znane są też inicjatywy większych firm jak np. Google, która zachęca do oszczędzania energii elektrycznej.
Zgodnie z przewidywaniami, rozwinęła się technologii VoIP oraz nastąpiła popularyzacja urządzeń typu smartphone czy laptopów.
Prawie sześciu na dziesięciu respondentów (58%) przegląda czasopisma, by dowiedzieć się co jest w modzie, jeśli chodzi o ubrania, samochody i muzykę.
Dodatkowo ponad jedna czwarta użytkowników jest skłonna zapłacić za treści w sieci o ile będą one pozbawione reklam. Ponadto 72% użytkowników przyznało, że woli czytać prasę zamiast szukać tej samej informacji online.
W raporcie na 2008 rok ciekawe są wnioski dotyczące piractwa. Stały rozwój łączy szerokopasmowych na całym świecie umożliwia wzrost jego stopy, a dzięki coraz szybszemu rozwojowi tych łączy piractwo dotyczące filmów, telewizji i oprogramowania przynosi zyski. W raporcie stwierdzono, że w roku 2008 i kolejnych, walka z tym zjawiskiem może zacząć przynosić pierwsze skutki. Wątpliwym jest jednak całkowite wyeliminowanie tego zjawiska.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*