Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Polacy coraz częściej wykorzystują internet do zdobywania wiedzy o produktach bankowych - wynika z drugiej edycji badań firmy Inteuron, przeprowadzonych na zlecenie serwisu Aukcje Kredytowe. 62% respondentów zadeklarowało, że sieć WWW jest pierwszym miejscem, w którym szukają informacji o aktualnych ofertach finansowych.

Odsetek internautów poszukujących w Sieci informacji na temat produktów bankowych wzrósł o niemal 6 punktów procentowych w stosunku do odpowiedzi uzyskanych w pierwszej edycji badania - na początku 2007 r. Według najnowszych badań, statystycznym internautą-kredytobiorcą jest mężczyzna (80%) z wykształceniem wyższym (48%), w wieku pomiędzy 26 do 35 lat (60%).

58% ankietowanych internautów zadeklarowało, że informacji o kredytach najczęściej poszukuje za pośrednictwem internetu, natomiast oddziały banków odwiedza w tym celu 17% badanych. Co ciekawe, z 6% do 2% zmniejszył się odsetek osób, które przy wyborze produktów finansowych zwracają uwagę na reklamę w tradycyjnych mediach. Z 12% w styczni 2007 r. do 16 w styczniu 2008 r. wzrósł także odsetek osób, które są chętne skorzystać z usług firm doradztwa kredytowego.

Najczęściej poszukiwanym produktem kredytowym jest kredyt na zakup/budowę nieruchomości - odpowiedź tę wskazało prawie 54% badanych internautów. Blisko 14% szuka informacji na temat przeniesienia kredytu hipotecznego do innego banku, a ponad 10% szuka w internecie kredytu gotówkowego. Analizując kryteria, jakimi kierują się potencjalni kredytobiorcy poszukujący kredytu mieszkaniowego, 82% za najważniejsze uznaje koszty kredytu a 11% bardziej zależy na szybkości banku w podejmowaniu decyzji. 4% badanych deklaruje, że zaciągnie kredyt tam, gdzie posiada rachunek osobisty, natomiast 2% stwierdziło, że podejmie swoją decyzję biorąc pod uwagę znajomość marki banku.

Sonda
Czy skorzystasz z pożyczek p2p
  • Tak
  • Nie
  • Jeszcze nie wiem
wyniki  komentarze

Respondenci wskazali, że internet jest dla nich źródłem informacji z dwóch powodów: wygody i szybkiego dostępu do wielu ofert. 32% stwierdziło, że zdobycie informacji o produkcie pojedynczego banku zajmuje im nie dłużej niż 1 godzinę, a 41% poświęca temu nie więcej niż jeden dzień. Na pytanie dotyczące liczby ofert, z którymi chciałby się zapoznać statystyczny kredytobiorca przed podjęciem decyzji, 80% wskazuje chęć porównania od co najmniej 3 do 10 propozycji bankowych. Tylko 5% wystarczy porównanie nie więcej niż dwóch ofert.

Zdaniem badaczy o rosnącej roztropności Polaków może świadczyć fakt, że 2/3 ankietowanych szuka informacji o produktach bankowych już kilka miesięcy przed planowanym terminem skorzystania z kredytu. 41% respondentów rozpoczyna zdobywanie wiedzy na 2-3 miesiące zanim wybierze bank, a 27% daje sobie na to więcej niż 3 miesiące.

W badaniu przeprowadzonym na przełomie grudnia 2007 i stycznia 2008 r. uczestniczyło 5467 internautów. Co ciekawe, ankiety wypełniło poprawnie jedynie 408 osób.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Źródło: AukcjeKredytowe.pl