Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Internacjonalizacja marki, czyli jak sprzedawać za granicą? - przewodnik

18-11-2022, 08:02

W naszym post-pandemicznym świecie możliwość prowadzenia sprzedaży międzynarodowej z zacisza własnej siedziby jeszcze nigdy nie była tak prosta. Dostosowanie łańcuchów dostaw, wdrożenie technologii i wykorzystanie pracy zdalnej umożliwiły wysyłkę towarów do wielu zakątków świata bez konieczności otwierania kolejnych oddziałów firm. Co więcej, klienci z dostępem do sieci, częściej niż kiedykolwiek wcześniej, składają zamówienia z niemal każdego zakątka świata, gdy produkt lub usługa stają się niedostępne na ich rodzimych rynkach

Internacjonalizacja marki, czyli jak sprzedawać za granicą? - przewodnik

Poprzez analizę „transgranicznych" modeli biznesowych dążymy do zapewnienia kompleksowego rozwiązania w zakresie internacjonalizacji. W Arvato Supply Chain Solutions zaobserwowaliśmy, że pomimo rosnącej popularności i wielkości rynku cross-border e-commerce, niewielu, tak naprawdę zna tajniki tej "branży" i wie, jak radzić sobie z wyzwaniami, które stawia. Z pomocą przychodzi nasz materiał, w którym analizujemy różnorodne zagadnienia, w tym rosnące rynki, zachowania konsumentów, logistykę i znaczenie sprzedaży produktów na nowych rynkach, starając się równocześnie rozwiać powszechne błędne przekonania.

Pełną wersję poradnika pobierzesz tutaj.

Czym jest crossborder e-commerce?

Transgraniczny e-handel to stosunkowo nowy kanał sprzedaży, który zmienił zasady funkcjonowania rynku. Umożliwia on międzynarodowym detalistom i markom bezpośrednią wysyłkę towarów do globalnych konsumentów bez konieczności budowania lokalnej obecności na rynkach krajowych. Transgraniczny e-commerce ma miejsce w sytuacjach, gdzie:

  • Towar jest wysyłany do klienta za granicą, który dokonał zakupu na lokalnej stronie internetowej w innym kraju.
  • Firmy prowadzą sklep internetowy na danym rynku, ale wysyłają produkty ze swojego centrum logistycznego w innym kraju i nie muszą być fizycznie obecni na tym rynku. Dotyczy to również sytuacji, gdy sprzedaż odbywa się za pośrednictwem marketplace'ów.

W obu przypadkach niezbędna jest sprawna obsługa logistyczna.

Globalna wartość transakcji cross-border e-commerce B2C (w miliardach dolarów)

 

Na całym świecie cross-border rozwija się w ogromnym tempie. W ciągu zaledwie sześciu lat na głównych rynkach wartość finansowa wzrosła ponad trzykrotnie, a niektóre wykazują nawet pięciokrotny wzrost.

Za granicą najczęściej kupujemy produkty fashion oraz beauty.

Internacjonalizacja marki, czyli jak sprzedawać za granicą? - przewodnik


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. Freepik



fot. Freepik










fot. Freepik