Największy niezależny operator pocztowy pokazał bardzo dobre wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2011 roku, pokazując, że na usługach pocztowych i dywersyfikacji świadczonych usług można nieźle zarobić. Firma snuje ambitne plany, w tym międzynarodową ekspansję paczkomatów.
reklama
Grupa Integer.pl opublikowała wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2011 roku (Q111). W ciągu pierwszych trzech miesięcy przychody wzrosły do poziomu 57,46 mln złotych, czyli o 36,2 proc. rok do roku. Zysk operacyjny wyniósł 6,36 mln złotych, o 18,9 proc. więcej niż rok temu. Zysk netto ukształtował się z kolei na poziomie o 25,8 proc. wyższym niż w pierwszym kwartale 2010 roku - 4,83 mln złotych.
- Rok 2011 rozpoczęliśmy bardzo aktywnie, co znalazło swoje odbicie w satysfakcjonujących wynikach finansowych. Oczywiście są one również odzwierciedleniem działań prowadzonych przez Grupę Integer.pl w całym 2010 roku. Naszą ambicją jest utrzymanie tak wysokiej dynamiki rozwoju w kolejnych latach - powiedział Rafał Brzoska, prezes zarządu firmy.
W bieżącym roku Grupa chce się skupić przede wszystkim na międzynarodowej ekspansji usługi Paczkomaty 24/7. Realizowany jest obecnie pierwszy kontrakt - umowa z Eesti Post (Poczta Estońska) opiewa na 950 tysięcy euro i przewiduje dostarczenie, a także instalację 38 paczkomatów. Oprócz tego Integer oferuje partnerstwo technologiczne oraz doradztwo biznesowe i consulting w zakresie uruchomienia usługi na terenie całego kraju. Plan rozwoju zakłada, że do końca przyszłego roku paczkomaty pojawią się w przynajmniej dziewięciu krajach naszego regionu oraz na Bliskim Wschodzie.
Firma skupia się nie tylko na dostosowywaniu swojej oferty do panujących na rynkach trendów, ale także sama kreuje nowe zjawiska, jak chociażby miało to miejsce w przypadku paczkomatów lub InFlavo. Grupa podtrzymuje uruchomienie w tym roku usługi umożliwiającej dokonanie całego procesu zakupowego wirtualnie, jedynie z wykorzystaniem telefonu komórkowego.
Plany Grupy Integer.pl są dość ambitne. Planuje ona zwiększenie swojego udziału w rynku usług pocztowo-kurierskich do 18-20 proc. do końca 2012 roku, w czym pomóc ma m.in. dostarczenie 220-250 mln przesyłek listowych w przyszłym roku, a także usługi świadczone za pośrednictwem 800 paczkomatów. Rozwój czekać ma także usługę Power Post, czyli pocztę hybrydową.
Podobnie jak miało to miejsce w przypadku ogłaszania poprzednich wyników finansowych, Integer chce rozwijać marketing bezpośredni i programy lojalnościowe bazujące na markach telekomunikacyjnych FreeM oraz Mova, jak również planuje wprowadzenie nowych marek na rynek. Mobilne płatności i e-faktury to kolejny obszar zainteresowania.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*