Jak wynika z raportu Intrum ”European Payment Report 2022”, klienci płacący po terminie są problemem już dla 77 proc. biznesów w naszym kraju. Od zeszłego roku zauważalnie wydłużył się okres między terminami płatności oferowanymi przez firmy, a czasem, w którym klienci faktycznie dokonują płatności – najbardziej w sektorze B2B. więcej
W przeciwieństwie do całego rynku przesyłek listowych, segment korespondencji reklamowej cieszył się na przestrzeni ostatnich lat stabilnym wzrostem, zarówno wolumenu, jak i wartości. Najnowszy „Raport o stanie rynku pocztowego” opublikowany przez UKE pokazał jednak, że i w tej dziedzinie pandemia odcisnęła swoje piętno. więcej
Powstał autorski wskaźnik, który ma pomóc w odzwierciedleniu nastrojów społeczno-ekonomicznych Polaków. Aktualnie dzięki rozwiązaniu prezentowane są statystyki dotyczące trzech obszarów: handlu detalicznego, stacji benzynowych oraz zagranicznego ruchu turystycznego. więcej
23 miliardy – o tyle, zgodnie z prognozami rynkowymi, ma wzrosnąć liczba transakcji dla płatności zbliżeniowych do 2023 roku. Pandemia sprawiła, że konsumenci na całym świecie są bardziej świadomi możliwości urządzeń, z którymi wchodzą w interakcje i których regularnie dotykają. W rezultacie, jako sposób na ograniczenie dotyku, można zaobserwować chociażby wzrost płatności zbliżeniowych. Podążają za tym banki i firmy dostarczające rozwiązania płatnicze, np. wprowadzając możliwość płatności urządzeniami ubieralnymi (ang. wearables). więcej
W świecie współczesnego marketingu coraz więcej mówi się o budowaniu marki jako podstawie nowoczesnych firm. Czym w rzeczywistości jest budowanie marki i czy twoje przedsiębiorstwo tego potrzebuje? Dowiesz się z tego artykułu! więcej
W ciągu ostatniego roku zainteresowanie serwisem pogwarancyjnym w przypadku niektórych sprzętów elektronicznych wzrosło nawet o 30% - wynika z danych sieci sklepów Alsen.pl. Główny powód to nadal oszczędność pieniędzy, ale coraz częściej wśród klientów serwisu pojawia się też kolejny argument — większa świadomość ekologiczna. więcej
Według danych Ministerstwa Finansów na początku 2022 roku ponad 328 tys. przedsiębiorców zmieniło formę opodatkowania. Od 1 lipca 2022 roku rząd wprowadza nowe stawki podatkowe i w ramach wyjątku oferuje polskim podatnikom możliwość dokonania jeszcze jednej zmiany sposobu rozliczenia. Komu będzie ona się opłacać? Czasu do namysłu pozostało niewiele, a i nie wszyscy przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z tego przywileju. więcej
Dane to ogromna wartość, którą można wykorzystać do zwiększenia bezpieczeństwa m.in. w kopalniach miedzi. Dlatego trzeba je chronić. Podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach rozmawiano między innymi o nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych, w tym automatyzacji procesów i ochronie danych w różnego typu przedsiębiorstwach. więcej
W przypadku przekształcenia na przykład spółki jawnej w spółkę z o.o., spółce przekształconej przysługują wszystkie prawa i obowiązki spółki przekształcanej. Jeżeli spółka jawna zawarła umowę o zarządzanie PPK, to po przekształceniu stroną tej umowy jest spółka z o.o., która nie potrzebuje np. zgody instytucji finansowej na taką zmianę strony umowy. więcej
Dzięki pełnemu ozusowaniu umów zleceń lepszą emeryturę otrzyma ponad 800 tysięcy Polaków, budżet zyska 4 mld zł rocznie, a przedsiębiorcy będą mieli równe warunki konkurencyjne - uważa Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP). Jej zdaniem takie ustawy należy uchwalić jak najszybciej – aby rynek mógł się do nich przygotować – jednak wprowadzić nie wcześniej niż od 1 stycznia 2024 roku. więcej