Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Po słabym roku 2009, gdy globalna sprzedaż skurczyła się o 1,6 proc., ostatnie dwanaście miesięcy przyniosło zdecydowane odreagowanie - według firmy IDC mieliśmy do czynienia ze wzrostem o 18,5 proc.

konto firmowe

reklama


International Data Corporation podaje, że w ostatnim kwartale 2010 roku sprzedanych zostało na świecie 401,4 mln telefonów, o 17,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Duża w tym zasługa smartfonów. Jednocześnie całoroczna sprzedaż wyniosła 1,39 mld urządzeń - tutaj mamy do czynienia ze wzrostem o 18,5 proc. Szybsze tempo zanotowano w roku 2006, gdy sprzedaż urosła o 22,6 proc.

REGIONY

Azja i Pacyfik zdominowane zostały przez tanie smartfony lokalnej produkcji firm G-Five, Micromax oraz Karbonn. Zdobywały one popularność głównie dzięki agresywnemu marketingowi. ZTE oraz Huawei czyniły z kolei starania, by promować smartfony pracujące na Androidzie. Silną pozycję w regionie mają także Apple, Samsung oraz HTC.

W Europie Zachodniej najlepiej sprzedawały się iPhone 4, HTC Desire, Nokia N8, Samsung Galaxy S oraz Blackberry 8520. Z kolei w Europie Środkowej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce kwartalna sprzedaż po raz pierwszym przekroczyła poziom 70 mln telefonów, głównie dzięki napływowi chińskich urządzeń oraz marek mniej znanych.

Stany Zjednoczone zdominowane są przez Research In Motion oraz Apple'a. Pierwsze modele smartfonów na rynek amerykański wprowadzają Dell, Huawei, Kyocera oraz Sanyo. Technologia LTE wystartowała w sieci Verizon Wireless. W Kanadzie trendy analogiczne, jak u południowego sąsiada.

W Ameryce Łacińskiej także silny popyt na smartfony, na rynku przodują Nokia, RIM oraz Samsung.

PRODUCENCI

Sonda
Kupiłeś/-aś w zeszłym roku telefon?
  • tak
  • nie
wyniki  komentarze

Liderem rynku pozostaje fińska Nokia. W okresie październik-grudzień firma sprzedała 123,7 mln telefonów, o 2,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Jej kwartalny udział spadł z 37,2 do 30,8 proc. W skali roku jej sprzedaż urosła o 4,9 proc. do poziomu 453 mln urządzeń, co pozwoliło na zdobycie 32,6-proc. udziału w rynku (rok wcześniej 36,9 proc.).

Na drugim miejscu umocnił się Samsung. W ciągu roku jego sprzedaż wyniosła 280,2 mln telefonów, czyli 23,3 proc. Firmie udało się zwiększyć udział w rynku z 19,4 do 20,2 proc. Dalej LG Electronics - firma jako jedyna z dużych producentów zanotowała spadek sprzedaży (o 1 proc.) do poziomu 116,7 mln telefonów. Przy solidnym wzroście całego rynku spowodowało to spadek udziału z 10,1 do 8,4 proc.

Aż 94-procentowym wzrostem pochwalić się może ZTE. Firma zajmuje czwarte miejsce ze sprzedażą na poziomie 51,8 mln sztuk w roku 2010. W ciągu dwunastu miesięcy udział w rynku wzrósł z 2,1 do 3,4 proc. Po piętach depcze jednak Apple - firmie Steve'a Jobsa w ciągu roku udało się zwiększyć sprzedaż iPhone'ów o 89,2 proc., do poziomu 47,5 mln sztuk. Udział w rynku wzrósł z 2,1 do 3,4 proc.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: IDC