Od elektronicznej maszyny do pisania, przez dyskietkę i kod kreskowy, aż po wielką wygraną superkomputera w teleturnieju. Firma IBM świętuje 100-lecie powstania.
reklama
16 czerwca 1911 roku w Nowym Jorku została założona firma Computing Tabulating Recording, która w 1924 roku zmieniła nazwę na obecną - International Business Machines (IBM). Sukcesy przychodziły jednak z czasem.
Firma IBM uznawana jest za jedną z najbardziej innowacyjnych na rynku. W lutym br. informowaliśmy w Dzienniku Internautów o kolejnej pierwszej pozycji w rankingu IFI CLAIMS Patent Services. W 2010 roku pracownicy IBM zgłosili 5896 patentów (ok. 16 dziennie). Firma na cele badawczo-rozwojowe przeznacza ok. 6 mld dolarów.
Z okazji 100-lecia firma IBM ogłosiła piątą edycję listy "Next 5 in 5", czyli pięciu innowacji, które zmienią styl życia i pracy ludzi w ciągu najbliższych pięciu lat. Na liście znajdują się hologramy 3D w telefonach, baterie wykorzystujące tlen do zasilania urządzeń elektronicznych, sensory dostarczające informacji, spersonalizowane dojazdy do pracy oraz centra przetwarzania danych, które przyczynią się do zasilania miasta energią elektryczną.
- Doroczna lista pięciu innowacji IBM jest okazją do rozpoczęcia dyskusji na temat przyszłości, którą zrewolucjonizują nowoczesne techniki komunikacyjne, systemy analityczne oraz rozwiązania do efektywnego zarządzania energią – powiedziała Anna Sieńko, Dyrektor Generalna, IBM Polska.
Prawdopodobnie niewielu internautów wie, że w 1935 roku IBM wprowadził na rynek pierwszą elektroniczną maszynę do pisania, ponad dwadzieścia lat później rozpoczęto sprzedaż komputera IBM 1401 (sprzedało się 10 tys. egzemplarzy). W 1971 roku opracowano dyskietkę, a w 1979 - kod kreskowy, który wykorzystywany jest do dziś. W końcu w 2011 roku opracowywany przez 25 lat superkomputer IBM Watson wygrał teleturniej Jeopardy.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|