Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

IBM kupuje SPSS oraz Ounce Labs

30-07-2009, 09:14

IBM poinformował przedwczoraj o przejęciu SPPS, producenta oprogramowania analitycznego oraz Ounce Labs, firmy wyszukującej luki w programach, wpływające na ich bezpieczeństwo.

Przejęcie SPSS, producenta oprogramowania analitycznego, będzie kosztowało IBM 1,2 miliarda USD, jeśli tylko transakcja zostanie zatwierdzona przez udziałowców i regulatura. Inwestycja ta ma na celu rozwój oprogramowania Information on Demand (IOD) oraz zwiększenie możliwości w dziedzinie analizy biznesowej.

W tym samym czasie IBM przejął firmę Ounce Labs, która zajmuje się tworzeniem programów do badania zagrożeń i wyszukiwanie luk w bezpieczeństwie oprogramowania na podstawie skanowania jego kodu.

Rozwiązania dostarczane przez Ounce Labs zostaną dołączone do pakietu Rational. IBM uważa, że dzięki połączeniu oprogramowania Ounce Labs oraz reszty narzędzi pakietu Rational klienci otrzymają możliwość analizy bezpieczeństwa począwszy od badania kodu, aż do końcowego produktu. Wartość tej transakcji nie została ujawniona.

Lato sezonem wyprzedaży

Na przestrzeni ostatnich kilku tygodni dało się zauważyć wzmożony ruch na rynku IT jeśli chodzi o przejmowanie mniejszych firm przez większe oraz nawiązywanie współpracy między innymi korporacjami. Wczoraj Microsoft podpisał obiecującą umowę reklamową z Yahoo, choć tak naprawdę zamierzenia giganta z początku były inne i celowali oni w całkowite przejęcie Yahoo. Kilka dni wcześniej Yahoo udało się przejąć Xoopit, producenta narzędzi do obsługi poczty, e-mail. Amazon z kolei wykupił akcje innego dużego sklepu internetowego - Zappos.com. Finalizację tej transakcji przewiduje się na jesień 2009.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *