Część z Czytelników DI internet wyssała z mlekiem matki. Jednak wielu z Was z pewnością urodziła się w czasach, gdy sieć WWW dopiero raczkowała, a nawet zanim jeszcze ktoś wpadł na ten pomysł. Ci ostatni zapewne najbardziej są sobie w stanie uzmysłowić, jakiej rewolucji dokonał w ich życiu internet.
reklama
Otrzymaliśmy dziś od jednej z agencji PR infografikę, która w ogromnym skrócie pokazuje drogę, jaką przebyła sieć WWW od czasów jej protoplasty, czyli wojskowego projektu ARPANET, po rok 2014. Jak na podsumowanie kilkudziesięciu lat infografika ta jest zbyt wielkim uproszczeniem. Szczególnie dla osób, które miały szansę obserwować rozwój internetu już jako osoby dorosłe, zdając sobie sprawę z rewolucyjności tego wynalazku i tego, jak coraz szybciej podbijał i zmieniał świat. Oczywiście na pewno są w sieci znacznie lepsze, bogatsze podsumowania i będziemy wdzięczni, jeśli wskażecie swoje ulubione w komentarzach.
Z drugiej strony kilka zaprezentowanych liczb (jak choćby ilość czasu potrzebnego do zdobycia 50 mln użytkowników internetu vs użytkowników pewnej gry) całkiem dobrze pokazuje, jaką drogę przebył internet, jaki jest obecny kierunek rozwoju, skala i wpływ tego technologicznego zjawiska na społeczeństwo. Dlatego uznałem, że warto ją opublikować i pokazać, szczególnie tym młodszym Czytelnikom, dla których internet jest taką "oczywistą oczywistością" jak powietrze i brakuje im prostego punktu odniesienia. Można to także potraktować jako chwilę odsapki od cięższego kalibru artykułów Marcina.
Infografikę przygotowała agencja obsługująca jedną z firm produkujących sprzęt komputerowy, dlatego na samym końcu, tuż pod prędkościami mobilnego internetu, natraficie na reklamę sprzętu i bloga tej firmy. Wtedy można zamknąć oczy lub szybko przejść na inną stronę ;-)
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*