Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Habbo Hotel ma już 200 milionów użytkowników

07-02-2011, 18:27

Kolejna gra internetowa dla nastolatków zdobyła niebywałą popularność. Tym razem nie bez znaczenia było wsparcie ze strony serwisów społecznościowych.

Jakiś czas temu informowaliśmy w Dzienniku Internautów, że gry przeglądarkowe mocno napędzają rynek reklamy, także w naszym kraju. Jak się okazuje, od tworzenia kolejnych startupów tego typu czasem ważniejsza jest wytrwałość w dążeniu do celu.

>>Czytaj także: Zdalna instalacja programów to duże zagrożenie dla Androida

Sonda
Grasz w gry przeglądarkowe?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Habbo Hotel to prosta gra, która jak jedna z wielu, przenosi użytkownika do wirtualnego świata. Początkowo zaczynano od urządzania własnych wirtualnych mieszkań, jednak powoli całość rozrosła się do jednej z największych społeczności na świecie. Co ciekawe, Habbo Hotel swoje początki miało już ponad 10 lat temu, a dopiero na fali ostatniej popularności serwisów społecznościowych twórcom udało się wypromować grę.

Jak widać, cierpliwość się opłaciła, gdyż lwia część użytkowników dołączyła do serwisu w ciągu ostatnich dwóch lat. W 2010 roku do witryny zalogowały się 42 miliony użytkowników, którzy łącznie spędzili ponad 400 milionów godzin, bawiąc się w sieci. 

Timo Soininen, jeden z szefów produkcji gry, podkreślił, że dla rozwoju tak dużej społeczności niezwykle istotne było wprowadzenie nowych funkcji umożliwiających między innymi dostosowanie wyglądu. Dzięki temu każdy mógł choć częściowo dopasować rozgrywkę do swoich upodobań.

Początek rozgrywki w Habbo Hotel
fot. - Początek rozgrywki w Habbo Hotel
Sprzedaż wirtualnych dodatków sprawiła, że dochody z gry wyniosły w grudniu ubiegłego roku ponad 6 milionów dolarów, co stanowi obecny rekord firmy. Około 51 proc. użytkowników Habbo Hotel to dzieci w wieku od 13 do 17 lat.

>>Czytaj także: Gry casual od Microsoftu bardziej społecznościowe


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: VentureBeat