Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Marka "Google" jest warta 100 miliardów dolarów i jest najbardziej wartościowa na świecie - wynika z corocznego raportu Millward Brown. Raport przedstawia wartość światowych marek, analizuje trendy i rynek. Godne odnotowania jest to, że w raporcie uwzględniono wiele marek technologicznych.

Za najbardziej wartościową markę uznano Google, na drugim miejscu jest Microsoft z 76 miliardami dolarów, na trzecim miejscu - Coca Cola z 67,7 miliardami dolarów.

W pierwszej dziesiątce znalazło się aż sześć marek technologicznych. Wniosek? Konsumenci coraz bardziej polegają na technologii i wykorzystują ją bez problemów w życiu codziennym.

Oto ranking pierwszych dwudziestu pięciu najcenniejszych marek:

1. Google (100 mld USD)

2. Microsoft (76.2 mld USD)

3. Coca-Cola (67.6 mld USD)

4. IBM (66.6 mld USD)

5. McDonalds (66.5 mld USD)

6. Apple (66.1 mld USD)

7. China Mobile (61.2 mld USD)

8. GE (59.7 mld USD)

9. Vodafone (53.7 mld USD)

10. Marlboro (49.4 mld USD)

11. Walmart (41 mld USD)

12. ICBC (35 mld USD)

13. Nokia (35.1 mld USD)

14. Toyota (29.9 mld USD)

15. UPS (27.8 mld USD)

16. Blackberry (27.4 mld USD)

17. HP (26.7 mld USD)

18. BMW (23.9 mld USD)

19. SAP (23.6 mld USD)

20. Disney (23.1 mld USD)

21. Tesco (22.9 mld USD)

22. Gillete (22.9 mld USD)

23. Intel (22.8 mld USD)

24. China Construction Bank (22.8 mld USD)

25. Oracle (21.4 mld USD)

100 najwartościowszych marek
fot. - 100 najwartościowszych marek
Coraz większą wartość na rynku zyskują marki związane z operatorami mobilnymi, lekkimi drinkami, kawą i fasfoodami. Tracą rynek natomiast przemysł samochodowy oraz instytucje finansowe i ubezpieczeniowe. W strefie gier prym wiedzie Nintendo DS wyceniony na 10 miliardów dolarów. Kolejnymi cennymi markami są: Wii, Xbox 360 (4,5 miliarda dolarów). Dramatycznie spadła wartość XBox 360 i PS3, które zostały wycenione na 341 milionów dolarów.

Ogóle wnioski wynikające z tegorocznego raportu? Konsumenci nadal przedkładają jakość nad ilość produktu, duża ich część zwraca też coraz większą uwagę na wartość marki, na którą wydaje swoje pieniądze.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Era: nowe modele telefonów

Źródło: TechCrunch