Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Gmail gotowy do konkurowania z biznesowymi rozwiązaniami Microsoftu

17-09-2011, 13:13

Analitycy przewidują, że udziały Google'a w rozwiązaniach pocztowych dla firm znacznie wzrosną w najbliższych latach.

Jak zauważył Gartner, obecnie udziały Gmaila w rynku poczty elektronicznej dla firm oscylują w granicach 1%. W ciągu najbliższych kilku lat korporacja ma jednak dostarczać 10% tego typu rozwiązań.

Czytaj także: Dokumenty Google dostępne już offline

Sonda
Korzystasz z Gmaila?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Firma analityczna doceniła potencjał wyszukiwarkowego giganta, jeśli chodzi o wsparcie dla dużych firm, szczególnie posiadających ponad 5 tysięcy pracowników. Już teraz z rozwiązań Google'a korzysta m.in. Motorola Mobility (22 tysiące pracowników), General Services Administration (17 tysięcy), Jaguar Land Rover (15 tysięcy) czy InterContinental (25 tysięcy).

- Jesteśmy na początku wojny o pocztę elektroniczną w chmurach - napisał w swoim raporcie Gartner. - Podczas gdy obecnie tylko 3 do 4% firmowej poczty obsługiwanej jest przez rozwiązania chmurowe, spodziewamy się, że będzie to już 20% pod koniec 2016 roku i 55% na koniec 2020.

W raporcie poinformowano także, że Gmail "może być teraz uznawany za dostawcę chmurowej poczty dla mas". Analitycy zauważają, że w ciągu ostatniego roku zainteresowanie rynku zdobyły wyłącznie usługa pocztowa należąca do Google'a oraz Microsoft Exchange. Gigant z Redmond zapewnił przy okazji, że nie boi się konkurencji, gdyż "żaden inny dostawca nie może dorównać jego rozwiązaniom".

Warto przypomnieć, że Google zapewniał niedawno, iż stosowanie chmurowych rozwiązań pocztowych jest korzystne dla środowiska. Zdaniem firmy korzystanie z Gmaila jest aż 80 razy bardziej energooszczędne niż opieranie poczty o własną infrastrukturę.

Czytaj także: Wpisy z Google+ zobaczysz w Gmailu


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *