Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Gmail korzystny dla środowiska?

08-09-2011, 13:32

Google zapewnia, że jego rozwiązania są mniej szkodliwe dla środowiska niż tworzenie lokalnej infrastruktury w firmie.

Wyszukiwarkowy gigant nie szczędzi ciepłych słów pod kątem rozwiązań chmurowych. Są bezpieczne, proste, ułatwiają produktywność, a także pomagają oszczędzać pieniądze - stwierdza w swoim blogowym wpisie Google.

Czytaj także: Dokumenty Google dostępne już offline

Sonda
Korzystasz z Gmaila?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Wyszukiwarkowy gigant chce przekonać również, że cloud computing to także korzyść dla środowiska. Firma na dowód przytacza niedawny raport Carbon Disclosure Project (CDP), z którego wynika, że wykorzystanie technologii chmurowych może ograniczyć emisję dwutlenku węgla do atmosfery o miliony ton.

Stanowisko Google'a popiera także Jonathan Koomey z Uniwersytetu Stanforda, który prowadził wiele badań dotyczących wykorzystania energii w centrach danych. Jak podsumowuje: cloud computing znacznie efektywniej wykorzystuje energię niż korzystanie z wewnętrznych centrów danych.

Zdaniem Google'a korzystanie z Gmaila jest aż 80 razy bardziej energooszczędne niż opieranie poczty o własną infrastrukturę. Warto przypomnieć, że gigant z Mountain View informował niedawno, iż z Google Apps (w tym z Gmaila) korzysta już ponad 4 miliony firm, a łącznie rozwiązanie użytkuje 40 milionów internautów.

Użycie energii przez usługi chmurowe
fot. - Użycie energii przez usługi chmurowe
Firma dokonała również kilku interesujących wyliczeń. Okazuje się, że serwery YouTube'a potrzebują około 0,0002 kWh do wysłania minuty filmu. Dla porównania, taką samą ilość energii ludzkie ciało spala średnio w ciągu ośmiu sekund.

Czytaj także: Android 4.0 Ice Cream Sandwich jeszcze w tym roku


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Google Blog