Przenieść klientów ze zwykłych telefonów na smarftony i sprzedać wszystkim stały dostęp do mobilnego internetu - tak wyglądają tegoroczne strategie największych telekomów.
reklama
Walka o rynek nabrała tempa, gdy Play rozpoczął kampanię, w której reklamuje, że ma największą sieć 4G w Polsce. Choć konkurenci zarzucili operatorowi nadużycie, dało to impuls do wysypu nowych ofert. Ich głównym elementem są telefony pozwalające na surfowanie po internecie, oglądanie wideo, przeglądanie Facebooka i NK czy korzystanie z poczty. W parze z nim przyszły też nowe oferty dostępu do bezprzewodowego internetu.
Z początkiem lutego Play rozszerzył ofertę smartfonów o HTC Wildfire, Samsunga Galaxy 551, Sony Ericcsona X10 oraz Nokię C5-03 dostępne za złotówkę w najwyższym abonamencie all inclusive. Orange niemal w tym samym czasie poszerzył ofertę aż o osiem modeli, wśród których są LG Swift, Nokia N900, Samsung Galaxy Ace, Samsung Wave II czy HTC Desire Z. Smartfony takie, jak Samsung Wave i Galaxy S, a także Sony Ericcson Xperia dołączył do oferty Plus. Era z kolei wśród smartfonów oferuje m.in. HTC Wildfire i HTC Desire Z.
(...) Obniżka cen aparatów ma jeden cel: operatorzy chcą przenieść użytkowników z prostych telefonów na smartfony. Obecnie udział tych ostatnich wynosi 20-30 proc. Naszym celem jest przekroczenie 60 proc. – mówi Bartosz Dobrzyński, członek zarządu P4.
Operatorzy szacują, że im więcej klientów będzie miało smartfony, tym częściej będą korzystać z internetu. A to oznacza wzrost przychodów z transmisji danych, jedynego rosnącego obecnie segmentu rynku telekomunikacyjnego. Zdaniem firmy badawczej Audytel to dzięki niemu przez najbliższe pięć lat cały rynek telekomunikacyjny będzie notował 3-proc. wzrost każdego roku.
Więcej szczegółów w serwisie Forsal.pl w artykule pt. Giganci nie darują Play. Będą walczyć na smartfony
Michał Fura
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|