Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Play stawia na szybki internet 4G

Forsal.pl 26-01-2011, 10:08

P4, czwarty co do wielkości operator komórkowy na rynku, wystartował w wyścigu o klientów szybkiego bezprzewodowego internetu. Operator uruchomił przedwczoraj oficjalnie sieć UMTS na częstotliwościach 900 i 2100 MHz. W kwietniu w jej zasięgu znajdzie się około 4,6 tys. miejscowości, czyli około 60 proc. terytorium kraju (dziś obejmuje około 16 proc.) i 80 proc. populacji.

robot sprzątający

reklama


Na rozwój całej sieci do technologii HSPA+, w której będzie można przesyłać dane z prędkością 21 Mb/s, operator wyda w tym roku około 80 mln zł (20 mln euro).

Mamy największą sieć 4G w Polsce – podkreśla Jorgen Bang-Jensen, prezes P4. Podobne hasło użyte zostało w rozpoczętej właśnie nowej kampanii reklamowej Playa, który ma już ponad 4,6 mln klientów. Prezes P4 przyznaje, że to marketingowy trik, który wcześniej zastosowali w USA operatorzy AT&T oraz T-Mobile.

Obaj nazwali swoje sieci mianem 4G, choć działają one w technologii HSPA+. Prędkość w tym przypadku sięga maksymalnie 42 Mb/s. Tymczasem z 4G utożsamiana jest technologia LTE, która pozwala na przesył rzędu do 160 Mb/s. Play broni się jednak, że to dopuszczalne. Zgodnie z międzynarodowymi standardami ITU (International Telecomunication Union – red.) można używać terminu „4G” dla sieci, które rozszerzają możliwości i prędkości pierwotnego UMTS-u – podkreśla Jorgen Bang-Jensen.

Michał Fura

Więcej na ten temat w Forsal.pl: Play stawia na szybki internet 4G

(red. - warto jeszcze zobaczyć, co na temat prędkości i nazewnictwa pisze na swoim blogu Marcin Gruszka, rzecznik sieci Play; jego wpis jest odpowiedzią na wpis na blogu rzecznika TP pt. Ściema roku, czyli prawie 4G w Playu).

 Forsal.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *