Wydatki na reklamę funduszy inwestycyjnych zdecydowanie przyspieszyły w ostatnim kwartale 2009 r. W tym roku na ten cel pójdą jeszcze większe pieniądze. Spora ich część trafi do internetu.
Przez większość 2009 roku TFI wydawały na reklamy funduszy symboliczne kwoty. Zgodnie z przewidywaniami Dziennika Gazety Prawnej przełomowy okazał się IV kwartał. Z szacunków firmy Expert Monitor wynika, że na reklamę wydały wtedy 5 mln zł. To prawie dwie trzecie kwoty wydanej na promocję funduszy w 2009 roku, która wyniosła 7,29 mln zł, o 80,4 proc. mniej niż w 2008 roku.
Coraz większą rolę przy promocji funduszy odgrywa internet. – Kiedy KNF zatwierdzi prospekt emisyjny, poinformujemy o tym za pośrednictwem naszej strony i prawdopodobnie ogłoszeń reklamowych właśnie w internecie – mówi Andrzej Maniewski, dyrektor marketingu Investors TFI.
Od listopada 2009 r. intensywną kampanię w internecie, zachęcającą do inwestowania online, prowadziło Union Investment TFI. Kampania miała też zachęcić internautów do inwestowania w subfundusz UniKorona Akcje. – Internet traktujemy nie tylko jako kanał komunikacji, ale także sposób inwestowania. Dlatego, w porównaniu z poprzednimi latami, zamierzamy przeznaczyć większe środki na kampanię w tym medium. Nasz budżet na działania w internecie w 2009 roku nie przewyższył wydatków na inne media, choć niewykluczone, iż taka sytuacja zdarzy się w tym roku – mówi Agnieszka Padzik-Wołos, zastępca dyrektora ds. marketingu i komunikacji Union Investment TFI.
Więcej w Forsal.pl
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*