Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Dokładne wyniki finansowe serwisu poznamy dopiero na początku przyszłego roku, już teraz jednak wiadomo, że Facebook radzi sobie bardzo dobrze i zapewnia spory zysk inwestorom. Pytanie tylko, czy naprawdę wart jest tyle, ile się uważa.

konto firmowe

reklama


Dokładne dane finansowe związane z działalnością serwisu społecznościowego Facebook nie są znane. Zostaną one ujawnione zapewne dopiero w kwietniu przyszłego roku, gdy mija termin nałożony na firmę przez amerykańskie prawo. Wielu inwestorów czeka na tę chwilę z niecierpliwością. Finanse firmy, ale też nie w całości, znają jedynie osoby inwestujące w udziały serwisu na rynku pozagiełdowym. Z niego pochodzi ostatnia wycena Facebooka na poziomie około 80 mld dolarów. Spekuluje się jednak, że w dokumentach, jakie trafią na giełdę, znaleźć się może wartość nawet o jedną czwartą wyższa.

Czytaj więcej: 100 mld USD - giełdowa wycena Facebooka?

Sonda
Sądzisz, że Facebook może być wart 100 miliardów dolarów?
  • tak
  • nie
  • trudno powiedzieć
wyniki  komentarze

W pierwszych trzech kwartałach 2010 roku Facebook miał wygenerować 1,2 mld dolarów przychodów oraz 355 mln dolarów zysku netto. W całym zeszłym roku miało to być odpowiednio 2 mld oraz 500 mln dolarów. Jak na tym tle wyglądają tegoroczne wyniki? Ze źródeł, do których dotarła agencja Reuters, wynika, że pierwsze sześć miesięcy tego roku przyniosło 1,6 mld dolarów przychodów oraz 0,5 mld dolarów zysku netto. Wynik finansowy byłby więc znacznie lepszy niż zeszłoroczny.

Nie wiadomo jednak, jaka część pochodzi z reklam, a jaka z prowizji od sprzedaży w grach oferowanych za pośrednictwem serwisu. Facebook pobiera bowiem, podobnie jak Apple, 30 procent przychodów. Serwis nie poprzestaje jednak na usługach, które są obecnie w nim dostępne. Jeszcze w tym miesiącu ma się pojawić część muzyczna, oferowana przez Spotify oraz Rhapsody.

Serwis ma kilkaset milionów użytkowników na całym świecie i na razie nie widać, by Google+ miał negatywny wpływ na obecne tendencje wzrostowe. Nie wydaje się także, by problemy z prywatnością odgrywały znaczącą rolę. Facebook już teraz odpowiada za jedną trzecią wyświetleń reklam w amerykańskim internecie, czyniąc z niego niezwykle atrakcyjną platformę reklamową.

Czytaj także: Facebook może mieć w tym roku nawet miliard dolarów przychodu z gier społecznościowych


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *