Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Kupowanie przyjaciół i osób śledzących profil stoi w sprzeczności z regulaminem Facebooka. Dlatego też serwis grozi pozwem firmie, która nimi handluje.

robot sprzątający

reklama


Na serwisach społecznościowych da się zarabiać, co jednak próbują udowodnić niekoniecznie ci, którzy są ich właścicielami. Firma USocial chce na gotówkę przekuć pragnienie wielu osób do posiadania wysokiej liczby przyjaciół. To bowiem, w przeważającej mierze, jest wyznacznikiem statusu społecznego w wirtualnym świecie - im więcej znajomych, tym większa popularność.

Wiele osób kieruje swe kroki do internetu, by tam szukać tego, czego brakuje im w codziennym, rzeczywistym życiu. USocial oferuje internautom dokładnie to, czego szukają - przyjaciół, a także osoby, które śledzą profil. Oczywiście za pieniądze. Facebook, największy gracz na rynku serwisów społecznościowych, uważa, że działania te naruszają jego politykę względem użytkowników - podaje serwis BBC News.

Firma wysłała do USocial pismo, w którym zażądała zaprzestania sprzedawania znajomych i osób śledzących, grożąc podjęciem kroków prawnych. Facebook zarzuca firmie wykorzystywanie metod nieuczciwego marketingu do zdobywania loginów osób posiadających konta w serwisie i rozsyłanie spamu.

USocial przystał na warunki Facebooka, nie zgodził się jednak całkowicie zrezygnować ze świadczenia tego rodzaju usług. Zobowiązał się do skasowania wszelkich informacji o loginach użytkowników, które zdobył bez ich zgody. Mimo to odparł zarzuty serwisu, twierdząc, że nie wysyłał spamu ani nie używał specjalnych narzędzi internetowych do zbierania danych o internautach.

Na stronie firmy USocial umieszczona zostanie dodatkowo informacja, że nie jest ona w jakikolwiek sposób powiązana z Facebookiem.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: BBC News



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag serwisy społecznościowetag Facebook