Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Ericsson przybliża chiński rynek telekomunikacyjny

03-06-2010, 03:44

Chiny dysponują jednym z najbardziej dynamicznych rynków na świecie i reprezentują najszybciej rozwijającą się gospodarkę, w której prężnie rozwija się sektor telekomunikacji. Jak wynika z raportu Ericsson Consumer Lab, stopień penetracji rynku telefonii komórkowej w Chinach wynosi 56 proc. i co miesiąc przybywa ok. 8,8 milionów nowych abonentów. Telefony komórkowe są tam praktycznie wszędzie, gorzej jest z kolei z połączeniami przewodowymi.

robot sprzątający

reklama


Raport Ericsson Consumer Lab został wydany w powiązaniu z Business Innovation Forum zorganizowanym przez firmę Ericsson w Szanghaju w dniach 17-19 maja br. Dokument opisuje zachowania, trendy i okoliczności związane z prawie 800 milionami abonentów telefonii komórkowej oraz 380 milionami użytkowników internetu w Chinach.

- Zrozumienie zachowania użytkowników odgrywa kluczową rolę przy promowaniu innowacji w modelach technologicznych i biznesowych - tłumaczy Douglas Gilstrap, wiceprezes i dyrektor ds. strategii w firmie Ericsson. Zdaniem Gilstrapa ogromna i coraz bardziej prosperująca ludność Chin oraz Indii będzie miała duży wpływ na rozwój światowego rynku telekomunikacyjnego.

Stopień penetracji rynku telefonii komórkowej wynosi w Chinach 56 procent. Liczba nowych abonentów rośnie miesięcznie średnio o 8,8 milionów. Jak widać, to ogromny rynek zbytu dla usług i produktów telekomunikacyjnych. Rynek, którego siła nabywcza i bogactwo materialne jego uczestników wciąż rośnie. Świadczy o tym m.in. wzrost produktu krajowego brutto, który w 2009 roku wyniósł 9 procent.

Analitycy Ericssona zwracają jednocześnie uwagę, że w tym ogromnym kraju rynki miejskie, wiejskie i młodzieżowe wykazują szczególnie dużą różnorodność w zakresie poziomu zaawansowania użytkowników oraz popytu na usługi.

Zainteresowanie najnowszymi technologiami jest ogromne przede wszystkim w chińskich miastach, które przeżywają napływ ludności. Mieszkańcy miast odnotowują w Chinach stosunkowo szybki wzrost przychodów (8,8 procent z roku na rok w 2009 r.), a w związku z tym coraz częściej wykazują chęć eksponowania swojego statusu w społeczeństwie. Dzięki temu Chiny stały się drugim co do wielkości odbiorcą produktów i usług luksusowych na świecie.

Co ciekawe, o ile telefony komórkowe są podobno wszędzie, to już połączenia przewodowe w Chinach są mniej popularne. Ma to oczywiście wpływ na potrzeby związane z dostępem do internetu oraz na sposoby korzystania z usług danych i usług głosowych. Chińczycy pragną przede wszystkim zaawansowanych usług dostępowych do internetu mobilnego, a z danych i usług głosowych korzystają głównie za pomocą swoich telefonów, a nie laptopów - informuje Ericsson.

Mieszkańcy chińskich miast coraz częściej też uznają dostęp do internetu za usługę niezbędną. Ich dostęp do usług i kontakty społeczne opierają się na internecie. Zainteresowanie światem poza granicami Chin również ma wpływ na zmiany: liczba chińskich turystów zagranicznych w tym roku osiągnie 54 miliony, w porównaniu z zeszłorocznymi 47 milionami - czytamy w podsumowaniu raportu Ericsson Consumer Lab.

Mimo postępującej migracji do miast i zwiększającej się liczby osób zmieniających miejsce zamieszkania w poszukiwaniu pracy, duża ilość ludności Chin nadal mieszka na obszarach wiejskich. Jednak zdaniem Ericssona przychody ludności z tych obszarów także zwiększają się, podobnie jak popyt na produkty technologiczne. Analitycy odnotowali, że mieszkańcy chińskich wsi używają telefonów komórkowych prawie wyłącznie do realizacji usług głosowych. Nie ma się czemu dziwić, skoro połączenia komórkowe są w Chinach bardziej popularne od stacjonarnych.

Warty uwagi jest również fakt, że młodzi Chińczycy, lepiej wykształceni niż ich rodzice, stanowią jeden z najbardziej pożądanych rynków docelowych na świecie. Ich konsumpcja usług jest porównywalna z młodzieżą z Wielkiej Brytanii, Szwecji czy Stanów Zjednoczonych, a nawet ją przekracza - pisze Ericsson. Chętnie korzystają z nowych technologii i dobrze czują się w świecie cyfrowym. Są też świadomi swojego statusu i jako reprezentanci pokolenia jedynaków bardziej zamożni niż poprzednie pokolenia.

 

Prace Ericsson Consumer Lab są oparte na globalnym programie badawczym uwzględniającym coroczne wywiady z 40 tysiącami konsumentów w ponad 30 krajach, którzy reprezentują opinie ponad 1,1 miliarda ludzi. Globalny program badawczy jest oparty zarówno na ilościowym, jak i jakościowym badaniu rynku konsumenckiego - informuje Ericsson.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Skype 3G - 5 milionów pobrań