Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Ericsson: blisko 5 mln osób wyznacza trendy sieci

16-02-2012, 07:56

4,6 mln osób - tyle liczy w Polsce prawdziwa "elita internetu" według Ericsson Consumer Lab. To głównie przebojowa młodzież, profesjonaliści i eksperymentatorzy - w sumie 32 proc. internautów. Wyróżnia ich m.in. częste wykorzystywanie mobilnego internetu.

Kiedy grupa ta ma wybrać dostęp do szerokopasmowego internetu, kieruje się trzema najważniejszymi wskaźnikami. Bierze pod uwagę zasięg, brak ograniczeń w korzystaniu z sieci oraz jak najniższą cenę. Większość z nich decyduje się na mobilny szerokopasmowy internet, ponieważ chce mieć dostęp do sieci poza domem. Ponad połowa we wszystkich trzech grupach wskazuje także na możliwość dostępu do internetu, a jedna trzecia - na mobilność w domu.

Z badania wynika, że ponad połowa użytkowników mobilnego internetu łączy się z siecią codziennie. Wśród elity te wskazania są jeszcze częstsze. Aż 63 proc. przebojowej młodzieży i 69 proc. profesjonalistów zagląda do internetu codziennie. Podczas gdy niecałe 80 proc. wśród wszystkich internautów mobilnych korzysta z sieci co najmniej raz w tygodniu, w tej grupie taką odpowiedź wskazało aż 94 proc.

Czytaj też: Darmowe testy internetu LTE od Plusa

We wszystkich grupach najpopularniejszym urządzeniem do korzystania z internetu za pośrednictwem mobilnego łącza są laptopy. Jednak bardzo dużą popularnością cieszą się także smartfony. Smartfonów ogółem używa 58 proc. użytkowników mobilnego internetu, natomiast wśród profesjonalistów korzysta z nich aż 77 proc. badanych. Wygląda na to, że zapoczątkowany przez nich trend będzie się rozwijał zgodnie z wzorcami z najbardziej rozwiniętych technologicznie krajów. Dla porównania - w Wielkiej Brytanii, USA czy Korei Południowej to właśnie smartfony najczęściej służą do internetu mobilnego.

Wśród użytkowników zadowolonych z usług mobilnego internetu (MBB) najwięcej jest przebojowej młodzieży, profesjonalistów i eksperymentatorów. Wskazuje to na wzrost znaczenia usług MBB w przyszłości, ponieważ właśnie te grupy są liderami opinii. Ich zadowolenie jest więc szczególnie cenne dla operatorów.

Ericsson zapytał także internautów, którzy nie używają mobilnego internetu, dlaczego nie zdecydowali się na korzystanie z tej usługi. Wśród ogółu internautów "stacjonarnych" aż 33 proc. odpowiedziało, że usługi te są zbyt drogie. W niektórych grupach pionierskich było inaczej. Zarówno przebojowa młodzież, jak i profesjonaliści obawiali się przede wszystkim małej prędkości. Dopiero na drugim miejscu czynnikiem zniechęcającym była cena.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:





fot. Freepik




fot. Freepik



fot. DALL-E