Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

E-mail i wyszukiwarka wciąż najważniejsze

10-08-2011, 10:10

Usługami najważniejszymi dla internautów pozostają e-mail oraz wyszukiwarka - wynika z badań Pew Internet and American Life Project. Znaczenie usług społecznościowych rzeczywiście bardzo wzrosło w ubiegłych latach, ale trzecia część internautów wciąż nie jest nimi zainteresowana.

robot sprzątający

reklama


Na początku wieku najważniejszymi internetowymi usługami były e-mail i wyszukiwarki. Z ostatnich badań Pew Internet and American Life Project wynika, że w tej kwestii nie zmieniło się tak wiele, jak można sądzić.

 

Popularność usług w internecie
fot. Pew Internet and American Life Project - Popularność usług w internecie

Z sondażu przeprowadzonego w maju br. na grupie 2 tys. osób wynika, że 92% internautów używa sieci do komunikowania się przez e-mail i wyszukiwania informacji. Popularność tych usług jest względnie stabilna, co widać na wykresie obok.

76% internautów czyta newsy online. 71% kupuje produkty w sieci, a 65% korzysta z usług społecznościowych. Trzeba jednak zauważyć, że popularność sieci społecznościowych bardzo wzrosła. W latach 2004-2005 korzystało z nich tylko 11% internautów.

>>> Czytaj: Jak wygląda internauta na wakacjach?

Amerykańscy badacze zauważają, że wraz ze wzrostem populacji internautów rosło także popularność wyszukiwarki i poczty elektronicznej. Szybkie łącza internetowe przyczyniły się do popularyzacji nowych usług, ale jednocześnie umocniły pozycje tych, z których ludzie korzystają od lat.

Dziś osoby korzystające z wyszukiwarki codziennie stanowią 59% wszystkich internautów. W tej grupie wiele jest osób młodych, wykształconych i posiadających większe dochody. Podobna była struktura demograficzna użytkowników wyszukiwarek w roku 2002, kiedy rozpoczynano badania w tym zakresie.

Wśród osób korzystających codziennie z poczty elektronicznej więcej jest osób starszych. Da się też zauważyć, że e-mail jest popularniejszy wśród osób wykształconych i o wyższych dochodach, ale różnice pomiędzy poszczególnymi grupami nie są jednak tak wyraźne, jak w roku 2002.

>>> Czytaj: Zorganizowali się na Facebooku i Twitterze, by posprzątać Londyn


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:







fot. Freepik



fot. Freepik



fot. Freepik