Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

E-commerce w Polsce nie przestaje rosnąć

21-03-2012, 15:03

Rynek e-commerce w Polsce w ciągu minionego roku wzrósł o przeszło 32% i wyniósł niemal 18 mld zł. Wyniki najnowszego badania eCommerce Index przeprowadzonego na właścicielach sklepów internetowych pokazują, że to nie koniec wzrostu.

Ponad 50% właścicieli sklepów internetowych stwierdziło, że w ciągu ostatniego roku przychody ich sklepów wzrosły (16% powiedziało, że przychody spadły). Na tle reszty firm sklepy internetowe jawią się jako prawdziwa zielona wyspa, wystarczy porównać te wyniki z odpowiedziami na identyczne pytanie zadane w badaniu właścicielom "tradycyjnych" firm small biznes - aż 52% twierdzi, że w ciągu minionych 12 miesięcy przychody ich firm spadły, a jedynie 15%, że wzrosły (badania 4P research mix z grudnia 2011 r.).

Czytaj też: PayPal Here: płatności dla małych firm (wideo)

- e-commerce w Polsce rzeczywiście ma się dobrze, a będzie miał się jeszcze lepiej - twierdzi Marcin Walocha z Dontpay.pl, partnera badania eCommerce Index. Różne analizy pokazują, że europejski rynek e-commerce wzrośnie w ciągu najbliższych 4 lat o 60%, a wszystko wskazuje na to, że Polska będzie liderem tego wzrostu, ponieważ nasze zapóźnienie w stosunku do innych państw Unii jest znaczne.

Optymistami są także badani właściciele sklepów - aż 63% spośród nich twierdzi, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy przychody ich sklepów wzrosną (w całym small biznesie tylko 25% właścicieli firm powiedziało, że najbliższym roku obroty ich firm wzrosną).


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING