Internet stał się przestrzenią, w której spędzamy mnóstwo czasu. Nic dziwnego zatem, że branża e-commerce rozrasta się z każdym rokiem. Zakupy online są wygodne, niejednokrotnie tańsze niż tradycyjne i dodatkowo umożliwiają zakup towarów niedostępnych w zwykłych sklepach. Sama branża odzieżowa z roku na rok notuje kilkunastoprocentowy wzrost dochodu z kanałów online. Jak zatem wykorzystać ten trend, sprzedając ubrania w sieci?
reklama
Oczywiście! Od kilku lat prowadzę sklep internetowy z odzieżą, a w szczególności z koszulkami i t-shirtami. Jestem również w trakcie przygotowania poradnika dla początkujących przedsiębiorców, którzy chcą zacząć swoją przygodę z e-commerce.
Pierwszym krokiem jest wybór platformy e-commerce, na której będziemy prowadzić sklep internetowy. Istnieje wiele platform do wyboru, takich jak Prestashop, Shopify, WooCommerce czy Magento. Należy wybrać platformę, która najlepiej odpowiada naszym potrzebom, budżetowi i celom biznesowym.
Obecne platformy sprzedażowe pozwalają zacząć prowadzenie sklepu z niemal zerowymi umiejętnościami technicznymi. Oferują kompletne usługi, a w niektórych pakietach również i wsparcie grafika czy projektanta.
Wybrać dostawcę usług płatniczych. Ważne jest, aby wybrać dostawcę, który zapewni nam bezpieczne i wygodne transakcje online. Należy również pamiętać o kosztach prowizji, jakie poniesiemy za korzystanie z usług dostawcy. Należy także zadbać o to, aby mieć sprawny system zarządzania magazynem i wysyłką zamówień: dzięki temu proces wysyłki będzie przebiegał bezproblemowo. Dobrym przykładem świetnie funkcjonującej platformy sprzedającej głównie koszulki jest koszulkowy.pl
Oczywiście! Wybór dostawców koszulek jest szalenie istotny. Musimy znaleźć kontrahentów, którzy zapewnią nam wysoką jakość koszulek, niskie ceny i odpowiednią ilość towaru. Cenną cechą dostawcy jest także elastyczność: niekiedy zdarzają się zamówienia niestandardowe.
Rynek jest bardzo konkurencyjny, dlatego ważne jest, abyśmy mieli spójną i skuteczną strategię, która pozwoli nam dotrzeć do naszej grupy docelowej i przyciągnąć jak najwięcej potencjalnych klientów. Ważne jest, abyśmy skupili się na różnych kanałach marketingowych, takich jak reklamy Google, social media czy mailingi, które pomogą nam w dotarciu do szerokiego grona odbiorców.
Warto jest zadbać o dobre pozycjonowanie się na konkretne frazy. Dobrym pomysłem jest sprawdzenie, jakie zapytania najczęściej wpisywane są w wyszukiwarki, np. koszulka na 50 urodziny, koszulka dla dziewczyny, t-shirty dla par i zadbać o to, aby w naszym sklepie nie zabrakło takich produktów. Kolejnym krokiem jest stworzenie interesującego i inspirującego contentu, który wyróżni nas na tle innych sklepów.
Moim zdaniem, wyłącznie na jakość. W czasach, gdy zamówienie produktów z tanich portalów chińskich nie stanowi problemu, nie ma sensu walczyć o klienta ceną. Zwłaszcza, że prawdopodobnie zawsze znajdzie się ktoś, kto zaoferuje koszulki czy inny produkt taniej.
Stawiając na jakość, indywidualną obsługę klienta, wprowadzając do komunikacji odpowiednią dawkę humoru, możemy tylko i wyłącznie zyskać. Ale jest to proces i należy uzbroić się w cierpliwość. Budowanie marki trwa: ale to wspaniała przygoda i świetny sposób na biznes.
Foto i treść: materiał partnera
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*