Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

e-Commerce: poszukiwani specjaliści SEO i SEM

07-06-2010, 14:33

Ponad 800 ofert pracy z dziedziny e-Commerce opublikowali pracodawcy na stronach największych polskich internetowych giełd pracy. Poszukiwani są m.in. projektanci stron, specjaliści ds. sprzedaży internetowej, testerzy, specjaliści od płatności internetowych, konsultanci sprzedaży B2B i pracownicy telefonicznych biur obsługi klienta. Wraz z liczbą ofert rośnie liczba chętnych.

Wspomniane 800 ofert pracy pojawiło się w 6 największych polskich serwisach rekrutacyjnych (infoPraca.pl, gazetapraca.pl, praca.pl, pracuj.pl, gratka.pl oraz jobpilot.pl).

Tylko w serwisie infoPraca.pl pod koniec maja opublikowanych zostało ponad 290 propozycji zatrudnienia w branży związanej z biznesem w sieci. W porównaniu z czerwcem 2009 roku liczba propozycji wzrosła o ponad 70 proc. Najwięcej pracy w dziedzinie e-Commerce jest w Małopolsce (28 proc. ofert), na Mazowszu (25 proc.) oraz w Wielkopolsce (11 proc.). Najmniej propozycji zatrudnienia w maju opublikowano na Warmii i Mazurach oraz na Podlasiu (poniżej 1 proc. wszystkich ofert).

>>> Czytaj: Praca w IT: Więcej ofert, mniej chętnych

Wraz ze wzrostem liczby ofert przybywa także chętnych do pracy w tym biznesie. W czerwcu 2009 na jeden wakat w tej branży aplikowało średnio 17 osób, a w maju tego roku liczba aplikujących wzrosła do 26. Najwięcej osób wyraża zainteresowanie pracą w dużych miastach, przeważnie w Warszawie, Krakowie i Poznaniu. Czterokrotnie mniej chętnych odpowiada na oferty opublikowane przez firmy ze Szczecina, Lublina czy Rzeszowa.

Nastąpił znaczny wzrost propozycji pracy dla specjalistów od SEO i SEM. Oferty zaadresowane do tej grupy specjalistów stanowią 30 proc. wszystkich propozycji pracy w e-Commerce.

- Jest sporo chętnych, ale mało specjalistów – wyjaśnia Beata Szilf-Nitka, Dyrektor Generalny infoPraca.pl. - Wśród przykładowo 15 kandydatów aplikujących na jedną ofertę można znaleźć 1 albo 2, którzy posiadają wymaganą wiedzę o środowisku systemów wymiany linków, kampaniach pay-per-click czy statystyk.

Kandydującym na stanowiska specjalistów od SEO czy SEM proponowane są zarobki wahające się od 3 do 10 tys. zł brutto. Większość trudniących się tą działalnością może liczyć także na sowite prowizje od sprzedaży, sięgające od kilkuset do kilku tysięcy zł.

- Aby zostać ekspertem w dziedzinach związanych z SEO i SEM, należy się przede wszystkim szkolić. Nie wystarczy tylko uczęszczać na kursy czy szkolenia, potrzebna jest także literatura oraz systematycznie rozwijana i uzupełniania wiedza dotycząca stale zmieniających się mechanizmów wyszukiwarek internetowych. Dobry specjalista od SEO w firmie z segmentu e-Commerce jest po prostu niezbędny – wyjaśnia Piotr Muranty, Dyrektor Zarządzający Ciszewski Internet.

Liczba propozycji dla e-Commerce pochodzących od zagranicznych pracodawców wynosiła niecałe 3 proc. wszystkich ofert przeznaczonych dla tej branży. Najwięcej wakatów zaadresowanych do polskich specjalistów pochodziła z Czech. W maju stanowiły one aż 70 proc. wszystkich zagranicznych propozycji.

>>> Czytaj: E-commerce, czyli ucz się na błędach innych (wideo)


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *