Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wdrożenie live chata na stronach internetowych czy platformach sprzedażowych jest jedną z najlepszych decyzji, jaką można podjąć, działając w branży e-commerce. Sprawna komunikacja z klientem jest zazwyczaj kluczowym elementem, umożliwiającym wysoką jakość obsługi klienta oraz ciągłą gotowość do pomocy. Według badań live chat jest szczególnie cenionym przez klientów rozwiązaniem, które skutecznie wspiera sprzedaż!

E-commerce live chat – jak to wygląda w praktyce?

Od strony praktycznej ecommerce live chat to po prostu widget umieszczony na stronie internetowej (np. w prawym dolnym rogu), który pozwala klientowi porozumieć się z konsultantem w czasie rzeczywistym. Z reguły działa to tak, że okienko livechatu wysuwa się zaraz po wejściu na stronę. Jeśli użytkownik nie chce z niego skorzystać, może je schować poprzez wciśnięcie odpowiedniej ikonki czy przycisku na widgecie.

Największą zaletą live chatu jest możliwość błyskawicznego kontaktu w czasie rzeczywistym. Niestety bardzo często jest tak, że kontakt mailowy wiąże się z koniecznością odczekania kilkudziesięciu minut, a czasem nawet godzin lub dni, na odpowiedź. Dla potencjalnych klientów jest to bardzo zniechęcające.

call center thulium

Z drugiej strony nie wszyscy klienci są chętni do uzyskiwania informacji drogą telefoniczną. Możliwość wystosowania zapytania, na które odpowiedź otrzymamy praktycznie natychmiast, znacząco zwiększa szansę na sprzedaż. Co najważniejsze, live chat pozwala na zachowanie anonimowości. A sama komunikacja przebiega w atmosferze mniej formalnej niż innymi kanałami, co też jest dla wielu klientów istotne.

Dla kogo dedykowany jest e-commerce live chat?

Tego typu rozwiązanie sprawdzi się w każdej branży, w której dokonać można zakupów przez Internet. Niezależnie od tego, czy sprzedajemy jakieś produkty, czy oferujemy usługi. Równie dobrze ecommerce live chat można zaimplementować na stronie sklepu internetowego, jak i witryny hotelu czy firmy ubezpieczeniowej.

Nie ma tak naprawdę branży, w której możliwość szybkiej komunikacji w czasie rzeczywistym nie byłaby przydatna. Aż 44 procent klientów twierdzi, że taka pomoc w trakcie zakupów jest jedną z najbardziej przydatnych opcji, z jakich można skorzystać na współczesnych witrynach internetowych.

Co daje live chat?

Korzyści związane z livechatem wiążą się przede wszystkim z możliwością szybkiego działania w przypadku, kiedy klient ma wątpliwości. Szybka reakcja konsultanta może nie tylko rozwiązać problem i podać wyjaśnienie sprawny sposób, ale także może zachęcić klienta do dokonania zakupu. Istnieją badania, w których 30-40 procent klientów twierdzi, że za sprawą skorzystania z live chatu kupili więcej, niż początkowo planowali.

Poza tym warto wziąć również pod uwagę, że współczesne live chaty to nowoczesne narzędzia, które służą nie tylko do usprawnienia komunikacji z klientem, ale pozwalają także na gruntowną analizę zachowań klientów odwiedzających stronę. A to z kolei jest niezwykle przydatne do tworzenia strategii sprzedażowych, segmentacji klientów, a także analiz skuteczności pracy samych konsultantów.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag nolstag LIVECHATtag live chattag e-commerce