Bardzo intensywne korzystanie z internetu może prowadzić do depresji - do takich wniosków doszli chińscy naukowcy, badający zachowania nastolatków.
reklama
W przypadku osób, które bardzo dużo czasu spędzają w internecie na surfowaniu, graniu czy w serwisach społecznościowych, prawdopodobieństwo wystąpienia depresji jest 1,5 raza większe niż w przypadku osób korzystających z sieci w rozsądnych ilościach - podaje agencja Reuters, powołując się na wyniki badań opublikowanych w Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine.
Obserwacją objęto 1041 osób w wieku od 13 do 18 lat z Kantonu, położonego w południowej części Chin. W momencie rozpoczęcia żadna z nich nie cierpiała na depresję. Po dziewięciu miesiącach u 84 osób stwierdzono objawy depresji. Powstała ona w wyniku spędzania sporej ilości czasu w sieci (przynajmniej 5 godzin dziennie, nierzadko nawet 10) i związanych z tym konsekwencji.
Przebywając tyle czasu w świecie wirtualnym, nie jest trudno stracić kontakt z rzeczywistością. Utrata umiejętności poruszania się wśród ludzi, a także nawiązywanie interakcji społecznych nagle stają się problemem. Konsekwencją tego jest wycofanie się do świata, w którym kontakt jest powierzchowny, a swoją tożsamość zawsze można zmienić.
Naukowcy dodają także, że depresja może być konsekwencją małej ilości snu, a także stresu związanego z rywalizacją w sieciowych grach.
Do podobnych wniosków doszli także brytyjscy naukowcy, o czym Dziennik Internautów informował w lutym br. Wskazywano, że internauci mają problem z kontrolowaniem ilości czasu spędzanego w sieci, co może prowadzić do poważnych problemów ze zdrowiem psychicznym.
Jak uniknąć depresji? Jak ze wszystkim, także i z korzystaniem z sieci wskazany jest umiar. W przypadku młodszych użytkowników kluczową rolę odgrywają rodzice, którzy powinni zwrócić uwagę na sposób, w jaki ich latorośle spędzają czas.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*