W ostatnim czasie głośno było w Sieci o firmie Domeny.pl, która według internautów nie stosowała w pełni uczciwych zapisów w regulaminie swoich promocji. Poprosiliśmy przedstawiciela firmy o wyjaśnienie sprawy.
reklama
- Urząd ustali czy są podstawy do wszczęcia postępowania właściwego w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów - wyjaśnia Aneta Styrnik z UOKiK - W przypadku stwierdzenia naruszenia zbiorowych interesów konsumentów Prezes Urzędu może nakazać zaniechania stosowania praktyki niezgodnej z prawem, a także nałożyć na przedsiębiorcę karę finansową w wysokości do 10% ubiegłorocznych przychodów.
Aneta Styrnik potwierdziła też, że do Urzędu napłynęło kilka skarg na działania firmy Domeny.pl. Dodała również, że
przedsiębiorca ma obowiązek informowania konsumentów, z którymi podpisał umowę, o każdorazowej zmianie warunków umowy, a konsument powinien mieć prawo do odstąpienia od niej w sytuacji, gdy np. na nowe warunki się nie zgadza - bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
- Konsument, który chciałby dochodzić swoich roszczeń, może skorzystać z pomocy np. rzeczników konsumentów, którzy udzielają bezpłatnych porad. Jeśli sporu z przedsiębiorcą nie udałoby się załatwić w sposób polubowny, to konsument może wystąpić do sądu i na drodze cywilnoprawnej dochodzić swoich praw. - przypomina pani Styrnik. - Każdy konsument może to zrobić indywidualnie. Podobnie ze ścieżki sądowej może skorzystać przedsiębiorca, który działania swoich konkurentów uważa za czyn nieuczciwej konkurencji.
Rzecznik firmy Domeny.pl jak dotąd nie odpowiedział na pytania zadane w komentarzach przez naszych Czytelników.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*