Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Domeny.pl tłumaczy kontrowersje dotyczące promocji (aktualizacja 2)

11-03-2008, 12:21

W ostatnim czasie głośno było w Sieci o firmie Domeny.pl, która według internautów nie stosowała w pełni uczciwych zapisów w regulaminie swoich promocji. Poprosiliśmy przedstawiciela firmy o wyjaśnienie sprawy.

robot sprzątający

reklama


Informacje o kontrowersyjnych zapisach w regulaminie wspomnianej firmy pojawiają się w internecie już od kilku tygodni.

Przykładowo Chip.pl zauważył, że regulamin promocji "serwery od 1 złotówki II" przewiduje, iż serwery będą kosztować złotówkę przez 3 miesiące, ale potem użytkownik będzie musiał płacić normalną stawkę przez pozostałe kolejne 9 miesięcy, a potem jeszcze przez dwa lata.

Oprócz tekstu w Chip.pl mamy sporo tekstów na forach. Ich autorzy wykazywali najczęściej zdziwienie tym, że podpisana przez nich umowa była umową lojalnościową. Dziwili się temu, że umowa wymagała od nich korzystania z usług Domeny.pl przez trzy lata, a za odstąpienie musieli płacić kary nawet powyżej 1 tysiąca złotych od domeny.

Sprawę regulaminów promocji firmy Domeny.pl poruszono też w Gazecie Prawnej. W artykule z dnia 14 stycznia zwrócono uwagę na to, że - jak twierdzi GP - zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego zapis w regulaminie, który pozbawia uprawnień do rozwiązania umowy tylko jedną stronę - w tym przypadku konsumenta, narusza jego prawa.

O całej sprawie kilkakrotnie pisali do nas Czytelnicy. Postanowiliśmy więc spytać o nią Marcina Majerka, przedstawiciela firmy Domeny.pl.

W rozmowie telefonicznej Marcin Majerek wyjaśnił nam, że zapisy w regulaminach zostały już częściowo zmienione w związku ze skargami użytkowników. Skrócono również czasy trwania umów lojalnościowych. Przedstawiciel Domeny.pl zwrócił nam również uwagę na to, że artykuł w Gazecie Prawnej doczekał się kontynuacji i zapisy w regulaminie są zgodne z prawem.

Wspomnianą kontynuacją jest artykuł w Gazecie Prawnej z 8 lutego br., gdzie czytamy, iż:

prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość (w terminie 10 dni, co przewidziano w art. 7 ustawy z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny - przyp red.) nie przysługuje konsumentowi w przypadkach świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą

Domena internetowa powyższe warunki spełnia. Może być ona wartościowa dla klienta (np. zawiera jego nazwisko), ale nie musi mieć wartości dla rejestratora. Odstąpienie od umowy może zatem oznaczać dla rejestratora poniesienie straty i dlatego ograniczenie możliwości odstąpienia od umowy jest w tym przypadku zgodne z prawem.

Przedstawiciel Domeny.pl zapewnił nas również, że firma umieszcza link do regulaminu swoich usług "wszędzie gdzie to możliwe", dodając, że nie da się wykupić usługi bez zaakceptowania jego brzmienia.

Trudno nam obecnie oceniać, czy przepisy regulaminu wspomnianej promocji były klarowne, czy nie. Aktualny regulamin wspomnianej na początku tekstu promocji zawiera następujący zapis:

1  2 3  - 

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E