Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Często się mówi: „jak Cię widzą, tak Cię piszą”. W wielu przypadkach to, jak sami piszemy o sobie potrafi również zdziałać cuda, również w świecie biznesu. Do tego celu stosuje się copywriting, czyli często niedoceniane narzędzie, które wspiera budowanie wizerunku marki w świecie wirtualnym, co może przełożyć się na realne zyski.

Jak przekuć content na solidne przychody, spływające każdego dnia na konto? O zaletach dobrego copywritingu napiszemy w dalszej części artykułu.

Copywriting – pisanie dla konkretnych korzyści a nie dla sztuki

Czym w ogóle jest copywriting? Tym mianem określa się tworzenie klarownych i ciekawych komunikatów, które mają skłonić odbiorcę do podjęcia konkretnego działania. Zazwyczaj wykorzystuje się te treści do celów promocyjnych i informacyjnych, by przedstawić markę, przedsiębiorstwo lub osobę.

Copywriting bywa stosowany w zasadzie na każdym etapie lejka sprzedażowego. Nie zawsze zatem musi od razu nakłaniać do sprzedaży. Czasami jego zadaniem bywa zaznajomienie klienta z misją firmy, przedstawienie jej filarów lub zbudowanie wizerunku prawdziwego eksperta w danej dziedzinie. Sporo na temat copywritingu można przeczytać również na: AdrianKolodziej.pl/blog.

Co zatem mieści się w ramach copywritingu? Do tworzonych treści zalicza się choćby:

  • teksty na strony www (nagłówki, opisy kategorii lub produktów),
  • wpisy na blogu,
  • content na landing page,
  • reklamy,
  • CTA,
  • newslettery,
  • treści publikowane w social mediach.

Każdy z nich w widoczny i rzeczywisty sposób wpływa na to, jak dana marka jest postrzegana w sieci. A to przekłada się na zaufanie społeczne, zainteresowanie klientów oraz finalne konwersje.

Do czego może się przydać copywriting?

Dobry copywriting jako sposób na budowanie marki

Jednak treść treści nie jest równa. Dlaczego zatem powinno się dołożyć wszelkich starań, by w swojej przestrzeni biznesowej stosować wysokiej jakości komunikaty?

W dużym skrócie można stwierdzić, że takie działanie się po prostu długofalowo opłaca. Precyzyjne i poprawne treści, dobrane do konkretnych osób i odpowiadające na ich potrzeby, poprawiają bowiem komunikację z odbiorcami. Dzięki temu jest się bliżej potencjalnych klientów oraz buduje się z nimi trwałe więzi, które w przyszłości mogą przełożyć się na realne sprzedaże.

Dodatkowo, dobry content to skuteczny sposób na przyciąganie uwagi nowych klientów, co przekłada się na wskaźnik konwersji, a w końcu też na zyski danej marki.

Jak tworzyć solidny content?

Nie zawsze samo przysłowiowe lekkie pióro wystarcza, by przy pomocy contentu zdobyć nowych klientów oraz zbudować solidną markę. Dobry copywriting powinien być poprzedzony porządną i rzetelną analizą, która pozwala na zdefiniowanie grup docelowych, idealnych person klientów oraz oczywiście prawidłowych fraz kluczowych, przynoszących upragniony ruch na stronie i w biznesie.

Oprócz optymalizacji pod roboty Google każdy tekst powinien odpowiadać na konkretne i realne potrzeby klientów – czego oczekują, z czym sobie nie radzą, a przy tym dawać im rozwiązanie, w jaki sposób dany produkt lub usługa mogą im pomóc i ułatwić życie. To wszystko musi być ubrane w odpowiednie słowa oraz uzupełnione o wartościowy obraz (grafikę lub video), by jeszcze skuteczniej przyciągnąć odbiorców.

Do tworzenia copy przydaje się nie tylko sam prosty edytor tekstu, ale też szereg innych, specjalistycznych narzędzi, dzięki którym treści sprzedają i generują solidne zyski.

Aby mieć zatem pewność, że copywriting działa skutecznie i przełoży się na realne korzyści dla biznesu, zdecydowanie warto zlecić przygotowanie treści specjalistom o dużym doświadczeniu oraz świadomości rynku i wiedzy z zakresu konkretnej branży.

Copywriting – teksty w służbie marki

W gruncie rzeczy promowanie firmy w rzeczywistości wirtualnej bez pomocy treści jest niemożliwe. Warto jednak już na samym początku, gdy definiuje się cele oraz określa identyfikację marki, zadbać o to, jakimi treściami będzie się ona dzielić z odbiorcami. Słowa potrafią bowiem wiele, a dobrze dobrane mogą stać się pierwszym krokiem na drodze do sukcesu.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. Freepik



Tematy pokrewne:  

tag nolstag nolhtag copywritingtag budowanie marki