Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Do końca roku 42% pecetów pod kontrolą Windows 7

09-08-2011, 15:37

Desktopowa platforma od Microsoftu może się pochwalić ogromnym sukcesem. Obecnie zdecydowana większość nowych komputerów posiada zainstalowanego Windowsa 7.

Windows Phone nie cieszy się obecnie zbyt dużą popularnością, choć platforma nie traci już udziałów w mobilnym rynku na terenie Stanów Zjednoczonych. Znacznie lepiej prezentują się jednak wyniki flagowego produktu Microsoftu.

>>Czytaj także: Microsoft zapłaci za technologię zabezpieczającą Windowsa

Sonda
Jak oceniasz nowy program Nokaut?
  • bardzo dobrze
  • średnio
  • słabo
wyniki  komentarze

Według Gartnera do końca 2011 roku aż 42% wszystkich komputerów osobistych będzie posiadało zainstalowanego Windowsa 7. Jak zauważają analitycy, w tym roku średnio 94% nowych maszyn będzie sprzedawanych w systemem operacyjnym giganta z Redmond.

W ostatnim czasie jednak nieco spadło tempo przechodzenia na nową platformę w Europie Zachodniej, a także w Japonii, którą nawiedziły trzęsienia ziemi. W skali światowej aż 635 milionów nowych maszyn ma w tym roku zostać sprzedanych razem z Windowsem 7.

Również konkurencyjny Mac OS radzi sobie całkiem dobrze. W 2010 roku mogliśmy go znaleźć na 4% nowych komputerów osobistych, natomiast do końca tego roku wynik ma się poprawić do 4,5%. Długoterminowe analizy wskazują, że w ciągu najbliższych czterech lat desktopowy system od Apple'a będzie sprzedawany z 5,2% nowych komputerów.

Gartner jednocześnie nie wierzy w opanowanie rynku przez Chrome OS. Zdaniem analityków nowe systemy operacyjne powinny szukać swoich odbiorców raczej na tabletach, czytnikach oraz innych urządzeniach mobilnych.

>>Czytaj także: Skype i rozmowy wideo na Windows Phone?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Gartner