Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

We współczesnym świecie zdrowy i aktywny styl życia stał się czymś więcej, niż tylko modą. Niektórzy wręcz twierdzą, że jest to wręcz stan umysłu. Dlatego też coraz popularniejszy staje się także swobodny i komfortowy sposób ubierania. Osoby aktywne również poprzez ten charakterystyczny styl, wyrażają swoją osobowość oraz informują otoczenie o sportowych pasjach. Właśnie dzięki temu, marki modowe, które działają zgodnie z ugruntowanym trendem, odnoszą duże sukcesy.

Czym jest styl athleisure?

Czym jest i skąd pochodzi trend athleisure?

Athleisure to rodzaj odzieży, która zarówno posiada specyficzne dla sportowych ubrań cechy techniczne, takie jak odprowadzanie wilgoci na zewnątrz, oraz charakteryzuje się specyficznym, sportowym designem. 

Sport od wielu dekad wywiera olbrzymi wpływ na świat mody i tym samym na wyobraźnię projektantów. Styl athleisure opiera się na kompozycji różnych elementów garderoby w ten sposób, aby można było je nosić podczas uprawiania sportu i różnych aktywności fizycznych oraz na co dzień. Dzięki temu casualowemu aspektowi odzieży sportowej zmienia się pierwotne przeznaczenie produktu i tym samym zyskuje on większe grono odbiorców.

Najdłużej trend athleisure istnieje w USA. Amerykanie stworzyli swoistą tradycję, która polegała ona na tym, że zazwyczaj po treningu na siłowni, udawali się w stroju sportowym na kawę i przyjacielskie pogaduszki ze znajomymi. Z czasem ten nowy trend trafił także do Europy. Od kilku lat znacznie wzrosło zapotrzebowanie na odzież sportową. W ostatnim czasie także w Chinach i na rynku azjatyckim odzież stylu athleisure stała się niezwykle modnym trendem. 

Do kogo skierowany jest trend athleisure?

Zazwyczaj odbiorcy odzieży w stylu athleisure mają od 16 do 30 lat. Są to aktywni ludzie, którzy czują się młodo i preferują swobodne stylizacje. Jednak sprawność fizyczna staje się coraz ważniejsza, więc można zaobserwować również nieco starszą grupę wiekową, która także nosi odzież w stylu athleisure. Coraz większe grono odbiorców tego trendu, stanowią w ostatnim czasie również kobiety. 

Oczywiście nie jest bez znaczenia, odpowiedni sposób komponowania poszczególnych elementów. Dlatego też, aby legginsy do biegania wyglądały, jak odzież codzienna, należy połączyć je np. z czapką z daszkiem, torbą, paskiem, swobodną kurtką lub bluzą z kapturem. Takie rozwiązanie automatycznie przekształca sportowy styl w casualowy, ale zachowany w sportowym charakterze.

Dzieje się tak, dlatego, że athleisure to zarówno popularna odzież sportowa, jak i konkretna dziedzina mody. Kobiety i mężczyźni chcą nosić wygodne i codzienne ubrania, które wyglądają dobrze i stylowo. Dla branży modowej jest to jasne przesłanie, mówiące o tym, że ludzie będą ciągle kupować odzież sportową zarówno teraz, jak i w przyszłości.

Co to jest influencer marketing? 

Influencer marketing jest skutecznym narzędziem, które pomaga markom w promowaniu wizerunku tak, aby mogły stworzyć popularny i tym samym bardziej pożądany produkt. W tym przypadku chodzi o rynkową odzież sportową. Coraz więcej firm, w ramach kampanii reklamowej, zawiązuje współpracę z celebrytami, czy też znanymi sportowcami, którzy propagują ich produkty. 

Dla sportowców oraz osób aktywnych styl athleisure jest wręcz idealny, ponieważ odpowiednia dla nich odzież sportowa musi być funkcjonalna, wygodna, a zarazem modna i dobrze prezentująca się na sylwetce. 

Jeśli chodzi o aktywne, często podróżujące Panie, to obcisłe dżinsy i eleganckie topy nie są najwygodniejszymi opcjami garderoby. Dlatego też łączenie sportowych elementów stroju z bardziej casualowymi, np. legginsy, założone razem ze stylowym sweterkiem z dzianiny, płaszczem i trampkami, to najlepsze rozwiązanie.

Czy athleisure to krótkotrwały trend w modzie?

Ponieważ coraz częściej stawiamy na zdrowie i dobre samopoczucie, to ubieranie się w duchu athleisure nie jest tylko krótkoterminowym trendem. Ludzie zaczynają stawiać na dobre i sprawdzone marki i tym samym preferują zarówno funkcjonalność, innowacyjność, jak i dobrą jakość. 

Pomimo tego, że moda ciągle się zmienia, to athleisure nie jest zwykłym, przemijającym  zjawiskiem. Noszenie swobodnych, ale stylowych strojów na niemal każdą okazję i prowadzenie aktywnego stylu życia, to nie tylko powszechna praktyka, ale także stale rosnący segment rynku mody.

Co sprawia, że ten szybko rozwijający się trend w modzie jest tak popularny?

Athleisure to zdecydowana szansa rynkowa. Dlatego też marki zmaksymalizowały możliwość czerpania zysków z tego popularnego trendu, wprowadzając gamę produktów sportowych w stylu athleisure. Obecnie jedna piąta całego rynku odzieży i obuwia to właśnie ubrania sportowe. Jednym z głównych powodów napędzających rynek jest ogólne zapotrzebowanie na wielofunkcyjną garderobę, czyli na komfort i wygodę. Dlatego też ciekawy design połączony z funkcjonalnością, ma swoje zdecydowane odzwierciedlenie w modzie. Stąd też wziął się najpopularniejszy, widoczny na ulicach sposób ubierania, który opiera się na efektownym komponowaniu sportowych ubrań, z elementami jeansowymi, sukienkami, czy też odzieżą wizytową. Poza tym, na co dzień kobiety noszą  legginsy, crop topy i staniki sportowe. Natomiast mężczyźni zazwyczaj wybierają dresy, bluzy i sportowe buty np. trampki lub sneakersy. Jest to po prostu najpopularniejszy strój na codzienne wyjścia. Obecnie każdy wygląda, jakby właśnie skończył ćwiczyć na siłowni i właśnie pije cappuccino w kawiarni ze znajomymi lub skończył trening, ale wybiera się jeszcze do centrum miasta na zakupy.

Zgodnie z ustaleniami firmy badawczej Global Data przychody z odzieży w stylu athleisure na całym świecie wzrosły o 34 miliardy dolarów, zaledwie w ciągu jednego roku i nadal rosną. Oczekuje się, że w ciągu pięciu lat, globalne przychody z odzieży sportowej osiągną wzrost o 49,9%. Świadczy to o obiecującym rozwoju branży modowej w przyszłości, uwzględniając aktywny influencer marketing.

Athleisure stanowi obecnie ugruntowany styl życia, który wskazuje na to, że ludzie potrzebują wygodnego stroju na co dzień. Pokazuje również, że coraz większa ilość odbiorców preferuje sportowy i aktywny sposób spędzania wolnego czasu. Dlatego też nie ma żadnych wątpliwości, że właśnie ten konkretny segment rynku mody, zdecydowanie rośnie.

 


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag sporttag odzieżtag nolstag nolhtag athleisure