Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Czym jest omnichannel i jakie ma znaczenie dla projektowania sklepów internetowych?

21-09-2018, 23:07

W Polsce trend w e-commerce nazywany omnichannel nie jest jeszcze zbyt dobrze znany, ale w USA i w Zachodniej Europie z powodzeniem się go wykorzystuje. Polskie sklepy WWW też niebawem zaczną z niego korzystać, ale czym właściwie jest?

mat partnera

Omnichannel - jak to rozumieć?

Pojęcie omnichannel można tłumaczyć, jako zatarcie granicy między zakupami  w sferze online i offline. Samo słowo oznacza połączenie „wszystko” i „kierunek” lub „Kanał”. Trend ten opiera się na wykorzystywaniu różnych kanałów dotarcia do klienta i jego obsługi. Sprzedawca nawiązuje interakcję z klientem za pomocą dużej ilości zintegrowanych ze sobą kanałów. Każdy z nich powinien być równie wysokiej jakości.

Wśród dostępnych kanałów wymienia się rzecz jasna sklepy internetowe, ale i media społecznościowe, sklepy i punkty stacjonarnej obsługi, usługi domowe, usługi na urządzeniach mobilnych itp. Świadomy, nowoczesny klient ma nieograniczone możliwości w robieniu zakupów i sklepy internetowe oraz sami sprzedawcy muszą się do tego dostosować. Ich właściwa reakcja może w dłuższej perspektywie czasu zadecydować o ich „być albo nie być” na rynku.

Jak stosować omnichannel w praktyce?

Na stronie https://coolbrand.pl/uslugi/sklepy-internetowe/ znajdziemy spójny opis wykorzystania trendu omnichannel przy projektowaniu i realizacjach sklepów WWW. Eksperci uświadamiają nam, że współcześni klienci oczekują stałej i spójnej interakcji z marką, bez względu na miejsce kontaktu klienta ze sprzedającym. Dlatego przedsiębiorstwa handlowe muszą zadbać o synergię technologiczną oraz biznesową pomiędzy wieloma kanałami sprzedaży. Rozwiązania e-commerce powinny odpowiadać na aktualne potrzeby rynku i wspierać rozwój strategii omnichannel.

W sklepach internetowych dobrze by było, aby użytkownik mógł nie tylko zapoznać się ze specyfikacją produktu i zobaczyć jego zdjęcia, ale również uzyskać informację o tym, gdzie dany przedmiot może zobaczyć „ na żywo”.

Internet stwarza wiele okazji na nawiązywanie interakcji z klientami. W sklepie WWW może znaleźć się sekcja rekomendacji produktów przez ekspertów i samych użytkowników. Takie opinie często mogą spowodować, że ostatecznie klient zdecyduje się na zakup. Z kolei media społecznościowe można wykorzystywać do prowadzenia szeroko zakrojonych akcji marketingowych, konkursów i udostępniania rabatów na określone produkty.

Dokąd zmierzamy?

Powstanie i rozwój trendu omnichannel pokazuje, że współcześni konsumenci chcą czegoś więcej niż prostych zakupów, po najniższej cenie - w sklepie stacjonarnym lub internetowym. Można przypuszczać, że w przyszłości sklepy stacjonarne zmienią się w magazyny, w których będzie można dokonać zakupu, ale częściej będą one służyły wyłącznie prezentacji asortymentu, który klient i tak kupi w sieci.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag omnichanneltag komunikat firmytag e-commerce