Amazon – światowy gigant, którego wzrost, rozwój i ekspansja na rynkach międzynarodowych absolutnie zdominowała sprzedaż on-line, zostawiając konkurencję daleko w tyle. Nie ma na rynku innej platformy o tak szerokim zasięgu. Co więcej, wszystko wskazuje na to, że obecne osiągnięcia bynajmniej nie są ostatnim słowem jednej z największych firm na świecie.
Platforma podbiła serca przedsiębiorców, marek i producentów, dając im bardzo wygodne narzędzia (szczególnie Amazon FBA) i umożliwiając osiągnięcie nieporównywalnych z żadnym innym kanałem sprzedaży zysków. Zdobyła również uznanie klientów, kusząc funkcjonalną wygodą i wielkością asortymentu.
Próżno szukać innego miejsca, które obejmowałoby swoimi ramionami zasięg porównywalny z Amazon. Przejrzyste zasady, wiarygodność i podejście do klienta wygenerowały ruch, o którym inne platformy sprzedażowe mogą tylko marzyć. Przyjrzyjmy się liczbom, mówią same za siebie.
72% badanych planowało w okresie przedświątecznym w kupić prezenty na Amazon.
52% to wielkość udziału Amazon w sprzedaży on-line w USA w 2019 roku. W Europie to ponad 33%
40% wyszukiwań dotyczących zakupów on-line ma źródło w Amazon. Z powodzeniem można stwierdzić, że platforma wypiera nawet Google, które miało dotychczas największym największy udział wyszukań w zakupach internetowych.
Dane wyraźnie pokazują, że Amazon wysoko mierzy i wychodzi mu to całkiem dobrze. Dlaczego? Zgarnia całą pulę uwagi klientów i uczestniczy w ich całej ścieżce zakupowej – od inspiracji, znalezienia pomysłu, przez wyszukanie konkretnych produktów, aż po ich zakup.
Dla odbiorców Amazon stał się oczywistym wyborem – intuicyjnie prostym, wygodnym i dostępnym. A jego przewaga nad innymi kanałami jest niekwestionowana.
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Dzięki Amazon FBA wysyłasz swoje produkty do magazynów Amazon, reszta dzieje się sama a klient dostaje produkt w ciągu maksymalnie 48h. Dowodem skuteczności Amazon w tym zakresie jest stworzenie realnego zagrożenia dla potężnych firm spedycyjnych typu UPS czy FedEx.
Przeszło 700 centrów logistycznych w Europie, Azji i Ameryce Południowej, blisko 1/3 sprzedaży on-line w Unii Europejskiej odbywa się właśnie na Amazon. Nawet jeśli jesteś zadowolony z osiąganych przez twoją firmę wyników, realizujesz zamówienia za pośrednictwem własnego sklepu e-commerce to wciąż nie oznacza, że nie możesz mierzyć wyżej.
Dzięki Amazon i jego sieci logistyczno-magazynowej, możesz sprzedawać jeszcze więcej. To również fantastyczne rozwiązanie dla firm, które mają ograniczone możliwości logistyczne i borykają się z problemami obsługi zamówień, magazynowaniem i wysyłkami. Amazon dysponuje potężną infrastrukturą logistyczną, a jej możliwości czekają na takie firmy, jak twoja.
Opublikowane przez Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) badania jednoznacznie potwierdzają trend wzrostowy w kwestii lojalności użytkowników Amazon Prime.
W momencie badania subskrybentów Prime było ponad 100 milionów. Przedłużenie subskrypcji na kolejny rok oznacza zwykle już trwałe przywiązanie do usługi. Tymczasem, po upływie roku wskaźnik odnowienia – czyli użytkowników, którzy przedłużyli subskrypcję – wyniósł przeszło 95% i jego tendencja była wzrostowa.
To istotne o tyle, że użytkownicy Amazon Prime wydają w platformie znacznie więcej od „zwykłych” klientów. Według badań CIRP, „superużytkownicy” zostawiają tam kwoty rzędu 1300 dolarów rocznie, podczas gdy „zwykli” użytkownicy Amazon wydają średnio 700 dolarów w skali roku.
Jeśli z jakiś przyczyn Twoja marka unika Amazon i wykorzystania go w swoim biznesie, nie oznacza to wcale, że twoje produkty nie pojawią się tam za sprawą kogoś innego. Każda firma – hurtownik, dystrybutor czy pośrednik – może wystawiać na Amazon dowolne produkty i wcale nie musi być ich producentem. Funkcjonuje powszechne pojęcie arbitrażu detalicznego, które oznacza właśnie pośrednictwo – czyli zakup, przeważnie hurtowy i sprzedaż towaru na platformie.
A to może być dla ciebie źródłem problemów. Hurtownik czy dystrybutor nie zadba o wizerunek Twojej marki i nie będzie dbał o jej marketing!
Brak kontroli nad swoim asortymentem na Amazon to także potencjalny konflikt z twoimi autoryzowanymi pośrednikami i dystrybutorami, utrata kontroli nad ceną, aż po ryzyko nadszarpnięcia reputacji u odbiorców ze względu na negatywne opinie. Szansa na to, że tak się stanie jest spora. Bariera wejścia na Amazon jest niska, a zasięg, a więc i pokusa ogromne. Znacznie korzystniejszym rozwiązaniem jest więc posiadanie pełnej kontroli nad wizerunkiem i marketingiem swoich produktów i sterowanie obecnością marki na Amazon na własnych warunkach i wykorzystanie całego potencjału tej platformy.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|