Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Czy rozszerzona rzeczywistość może stać się polską specjalnością?

16-08-2018, 16:04

W sierpniu polski akcelerator startupów nabył akcje niemieckiej spółki. Ten krok umożliwi inwestorowi wejście na nowy rynek, jak również pozwoli na rozszerzenie jego portfolio o perspektywiczne technologie AR i VR. Dzięki połączeniu wiedzy specjalistów z obu krajów, udało się już opracować rozwiązanie przenoszące obiekty do rozszerzonej rzeczywistości w dwie godziny.

Firma MadeInPoint GmbH specjalizuje się w usługach konsultingowych dot. platformy SharePoint oraz Office 365. To właśnie niemiecka spółka stoi za stworzeniem marki MadeInHolo – zespołu specjalistów pracujących nad technologiami AR (Augmented Reality - rzeczywistość rozszerzona) oraz VR (Virtual Reality - rzeczywistość wirtualna). W sierpniu, w ramach inwestycji typu cross-border, 30%. akcji MadeInPoint trafiło w ręce polskiego akceleratora startupów Kogifi Consulting Group.

Krok ten dla obu firm oznacza wymierne korzyści. Transakcja ma ułatwić Kogifi pozyskanie nowych klientów na rynkach niemieckojęzycznych oraz umożliwić świadczenie profesjonalnych usług w zakresie konsultingu na platformie SharePoint. MadeInPoint natomiast rozszerzy swoja ofertę o usługi oparte o technologie Adobe, Sitecore oraz Salesforce.

Natychmiastowym efektem inwestycji jest stworzenie nowej usługi, polegającej na przenoszeniu elementów ze świata rzeczywistego do świata wirtualnego, opierając się na technice fotogrametrii oraz specjalnych skanerach. Proces został zoptymalizowany do tego stopnia, że przeniesie elementu zajmuje jedynie dwie godziny i kosztuje kilkakrotnie mniej od dotychczas stosowanych na rynku praktyk.

Źródło: Kogifi Consulting Group


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *