Kodeks pracy nie daje firmom prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli ktoś chce wykorzystać Twój wizerunek - przykładowo potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności - musi uzyskać na to Twoją zgodą. Jak taka zgoda powinna wyglądać?
reklama
Marek Grąbczewski, prawnik, specjalista w zakresie prawa własności intelektualnej z kancelarii Mazurkiewicz Cieszyński Mazuro, zaznacza, iż zgoda ta nie może wynikać ze zwierzchnictwa pracodawcy nad swoim pracownikiem. Musi on wyrazić zgodę na wykorzystanie wizerunku w sposób dobrowolny, jednoznaczny i czytelny. Powinien również określić, jak i w jakich kanałach dystrybucji ten wizerunek może być przez pracodawcę rozpowszechniany, np. na stronie internetowej, wizytówkach czy przypinanych identyfikatorach.
Wyrażoną zgodę pracownikowi w każdej chwili wolno wycofać. Ma on także prawo nie zgodzić się na wykorzystanie danego wizerunku, jeżeli uzna, że został przedstawiony w niekorzystnym świetle i godzi to w jego dobra osobiste. Aby zmniejszyć ryzyko nieoczekiwanego wycofania udzielonej zgody, pracodawca powinien przewidzieć w umowie możliwość nałożenia kary na pracownika, który zdecyduje się na to bezpodstawnie. Może to być forma odszkodowania za straty wynikające z wycofania zgody, które pracodawca może ponieść z tytułu dokonanej inwestycji, np. w przypadku produkcji materiałów promocyjnych.
Źródło: infoWire
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
RODO od kilku tygodni jest elementem firmowej rzeczywistości. Na co będą zwracać uwagę regulatorzy?
|
|
|
|
|
|