Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Czy na dropshippingu da się zarobić? Nowoczesne podejście do handlu w sieci

30-07-2019, 13:24

Dropshipping to nowoczesne rozwiązanie, dzięki któremu można wywindować obroty sklepu internetowego na niewyobrażalny wcześniej poziom. Dzięki tej idei można całkowicie skoncentrować się na tym, co przy rozwoju sklepu najważniejsze – działaniach marketingowych i handlowych. Wszystkim innym – pakowaniem i wysyłką, czyli całą logistyką zajmą się specjaliści z hurtowni dropshippingowej. Czym jest dropshipping i jakie daje korzyści?

dropshipping

Nowatorskie podejście do handlu w internecie

Internet to medium, które nie lubi stania w miejscu. Jak pokazuje doświadczenie, na handlu (nie tylko fizycznym towarem) w internecie można zarobić ogromne sumy. Internet jest jednak miejscem, gdzie codziennie spotykają się setki milionów ludzi, a więc konkurencja jest tu ogromna. Aby przetrwać w świecie handlu w sieci, należy być więc nowatorskim i poszukiwać nowych rozwiązań, oferując klientom wciąż nową jakość. Jednym z takich nowatorskich rozwiązań jest dropshipping.

Dropshipping to model logistyczno – handlowy, który polega na przeniesieniu większości procesów logistycznych związanych z handlem internetowych ze sklepu do odpowiedniej hurtowni. Sklep zajmuje się w tym modelu pozyskiwaniem klientów, zbieraniem i przetwarzaniem zamówień od nich oraz przesyłaniem ich dalej – do hurtowni. Pakowaniem towaru i przesyłaniem go do klienta zajmuje się działająca w tym systemie hurtownia. Dzięki temu nie ma konieczności utrzymywania jakichkolwiek przestrzeni magazynowych (magazynowanie towarów nie jest konieczne), ani zatrudniania pracowników odpowiedzialnych za przygotowanie i wysyłkę zamówień. Zarobki sklepu internetowego są więc – tak samo, jak w tradycyjnym modelu – oparte na różnicy ceny detalicznej i ceny hurtowej, jednak ponosi on znacznie mniejsze koszta prowadzenia działalności.

W tradycyjnym modelu handlu internetowego asortyment towarów jest zawsze w jakiś sposób ograniczony. Ogranicza go przede wszystkim przestrzeń magazynowa, jaką sklep dysponuje – w ofercie może być tylko tyle rzeczy ile jednocześnie zmieści się w magazynie. Jednocześnie ogranicza go moc przerobowa sklepu związana z ilością zatrudnionych pracowników, systemem i wydajnością pracy oraz doświadczeniem osób sklep prowadzących. Jak więc widać istnieje spora liczba czynników, które nie pozwalają na zwiększenie ilości towarów dostępnych w sklepie.

Zupełnie inaczej funkcjonuje sklep w dropshippingu. Tutaj liczą się przede wszystkim działania handlowe i umiejętności biznesowe osób prowadzących firmę. Przestrzeń magazynowa nie jest potrzebna, a więc w żaden sposób nie ogranicza możliwości zwiększania oferty. Cały proces logistyczny, od przyjęcia zamówienia od sklepu, do wysłania towaru do klienta, jest obsługiwany przez hurtownię. Zwiększenie oferty sklepu umożliwia przyciągnięcie większej ilości klientów, a więc utrzymania wysokiego stopnia konkurencyjności wobec innych, podobnych firm. Klienci mogą znaleźć w sklepie więcej interesujących ich towarów, a jednocześnie mogą kupić więcej rzeczy w ramach jednego zamówienia. Z punktu wiedzenia klienta jest to oszczędność czasu i pieniędzy, a więc coś, po co warto wrócić do danego sklepu.

Koncentracja na handlu – nie na logistyce

Wiele osób zadaje sobie pytanie o to, czy na dropshippingu da się zarobić. Jak już wspomniano wcześniej, na handlu w internecie można zarobić. Właściwie postawione pytanie powinno więc dotyczyć tego o ile więcej można zarobić na handlu w modelu dropshippingu, niż na tradycyjnym sklepie. 

Osoby prowadzące sklep internetowy, działając w dropshippingu mogą skoncentrować się na działaniach, które długoterminowo mogą znacznie zwiększyć zyski. Są to działania marketingowe i handlowe. Poszukiwanie nowych, atrakcyjnych dla klientów towarów, planowanie jednolitej i dobrze wycelowanej oferty, a także działania związane z reklamą mogą w o wiele większym stopniu przyczynić się do zwiększenia zysku, niż tylko zwiększanie oferty. Nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu.

Jak pokazuje doświadczenie handlowców, bardzo istotnym czynnikiem wpływającym na zarobki jest odpowiednie ustawienie targetu sklepu. Dobrze dobrany asortyment w połączeniu z reklamą celowaną w odpowiednie grupy pozwala na przyciągnięcie klientów, którzy potencjalnie zostaną z firmą na dłużej. Oczywiście pod warunkiem, że uda się nadążyć za ciągle (i coraz szybciej) zmieniającymi się potrzebami ludzkimi. Dropshipping pozwala na zaoszczędzenie przede wszystkim czasu, który można przeznaczyć właśnie na takie działania.

Warto pamiętać, że dropshipping to również konieczność nieustannego aktualizowania strony sklepu, by jak najbardziej odpowiadała temu co aktualnie znajduje się w ofertach hurtowni. Jako, że istotnym celem dropshippingu jest oszczędność czasu i środków, warto zastanowić się nad skorzystaniem z oferty platform sklepów internetowych, jak na przykład Sky-Shop.pl. Oferują one integracje strony sklepu z hurtowniami, dzięki czemu aktualizacje są bardzo częste i całkowicie zautomatyzowane. Dzięki temu przedsiębiorca może skupić większą część swojej uwagi na prowadzeniu firmy i rozwijaniu jej w kierunku pozwalającym na zwiększenie zysków.

Zdjęcie: pixabay.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. Sophos




fot. Freepik




fot. Freepik