Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Cyberprzestępcy atakują klientów Deutsche Banku

05-08-2011, 15:27

O wykryciu nowego ataku phishingowego na klientów Deutsche Banku informuje Kaspersky Lab Polska. Wiadomość e-mail docierająca do internautów zawiera odnośnik do sfałszowanego formularza logowania, w którym klient banku jest proszony o podanie loginu i hasła do systemu bankowego.

robot sprzątający

reklama


Wiadomości e-mail wysyłana przez cyberprzestępców w ramach najnowszego ataku phishingowego dociera ze sfałszowanego adresu info@db.pl, jej temat to „Twoje konto Deutsche Bank jest obecnie ograniczony”, a treść jest następująca:

Drogi Deutsche Bank Polska czlonkiem,
Twoje konto zostalo tymczasowo ograniczone
Dotarla do nas informacja, ze Deutsche Bank informacji o koncie musi byc
aktualizowany w ramach naszego zaangazowania nadal chronic swoje konto i
zmniejszenia przypadek oszustwa na naszej stronie internetowej. Jesli móglby
pan zajac 5-10 minut z korzystania z Internetu i aktualizowanie akt
osobowych nie bedzie dzialac w kazdej przyszlej problemów z usluga online.

Sonda
Czy kiedykolwiek brałeś udział w TEDx?
  • tak
  • nie
wyniki  komentarze

Język użyty w wiadomości charakteryzuje się niedbałym stylem i brakiem polskich znaków, co od razu powinno wzbudzić czujność potencjalnej ofiary ataku. W treści wiadomości znajduje się odnośnik: „Kliknij tutaj, aby rozwiazac problem”. Po kliknięciu go użytkownik zobaczy stronę logowania, która wygląda identycznie jak ta należąca do Deutsche Banku.

>> Czytaj też: Zmniejszyła się ilość spamu z Polski

Wiadomość cyberprzestępców do klientów banku
fot. Kaspersky Lab - Wiadomość cyberprzestępców do klientów banku
Jeżeli użytkownik wprowadzi dane logowania i kliknie przycisk „Wejście”, informacje trafią do cyberprzestępców, a na ekranie pojawi się kolejny etap oszustwa, mający na celu zgromadzenie kodów jednorazowych wykorzystywanych do autoryzowania transakcji. Język użyty na tej stronie jest bardzo niedbały, podobnie jak w wiadomości e-mail.

Kaspersky Lab Polska podkreśla, że Deutsche Bank nie ma nic wspólnego z wysyłaniem tej wiadomości e-mail. Jest to typowy atak phishingowy mający na celu wyłudzenie informacji. Cyberprzestępca nielegalnie wykorzystał wizerunek banku. Warto pamiętać, że żadna instytucja finansowa nie wysyła w e-mailach próśb o podawanie jakichkolwiek danych swoich klientów.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *