Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Coraz mniej użytkowników chce Windowsa na tabletach

30-11-2011, 15:12

Badanie przeprowadzone przez firmę analityczną Forrester nie przynosi dobrych informacji dla Microsoftu.

robot sprzątający

reklama


Choć nowy Windows ma być przystosowany do obsługi urządzeń przenośnych, wygląda na to, że jeśli użytkownicy muszą wskazać alternatywę dla iOS, wybierają coraz częściej Androida.

Czytaj także: Microsoft aktualizuje swój dysk sieciowy SkyDrive

Forrester wróży problemy Windowsowi 8, zanim jeszcze system został udostępniony, jednak na trudną pozycję Microsoftu wskazują również przeprowadzane ankiety. W pierwszym kwartale tego roku aż 46% respondentów wskazywało, że chciałoby korzystać z Windowsa 8 na tabletach. Choć dopiero później gigant z Redmond zaprezentował swój interfejs Metro, w trzecim kwartale zainteresowanych wykorzystywaniem "Ósemki" na tabletach było już tylko 25% pytanych.

Według analityków Forrestera największym wrogiem Microsoftu jest czas. Pierwszą wersję iPada zaprezentowano już ponad półtora roku temu, a użytkownicy zdążyli już przywyknąć do nowych systemów na tego typu urządzeniach. Podczas swojej premiery Windows 8 będzie musiał konkurować m.in. z iOS, Androidem czy platformą webOS.

Tajną bronią Microsoftu może być jednak wsparcie ze strony producentów pecetów, w tym m.in. Della, Acera, Asusa, Lenovo, Sony czy HP. Po części sukces Windowsa 8 na urządzeniach przenośnych ma zależeć również od zainteresowania nowym Windows Phone 7. Choć pierwsze komentarze po premierze smartfonów Nokii nie były zbyt optymistyczne, niedawno zamówienia na smartfon wyposażony w WP7 zostały w całości wyczerpane.

Czytaj także: Microsoft udostępni pakiet Office dla iPada


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Forrester