Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Co to są loterie promocyjne? Jakie mamy rodzaje loterii promocyjnych?

27-07-2022, 07:33

Loterie promocyjne, to krótko trwające zabiegi mające na celu zwiększenie sprzedaży. Pewnie każdy z Was nie raz brał udział w takiej loterii, dlatego też dzisiaj przyjrzymy im się nieco dokładniej - na czym polegają i jakie rodzaje loterii promocyjnych wyróżniamy.

Co to są loterie promocyjne? Jakie mamy rodzaje loterii promocyjnych?

Na czym polegają loterie promocyjne?

Dobrze, to w takim razie, co to są loterie promocyjne? Jest to nic innego, jak pewnego rodzaju zabieg marketingowy, który pozytywnie wpływa na wizerunek i sprzedaż w danej firmie. Loterie promocyjne to gra losowa, ponieważ o tym, kto wygrywa, decyduje tylko przypadek. Wybierając taką formę promocji, trzeba dokładnie zapoznać się z ustawą o grach hazardowych. Loterie promocyjne podlegają m.in. pod Urzędy Skarbowe. Przed uruchomieniem takiej loterii koniecznie trzeba przygotować regulamin i zwrócić się do odpowiedniego urzędu o pozwolenie na jej organizację (oczywiście razem z wymaganymi dokumentami, np. wnioskiem czy gwarancją bankową).

Jakie mamy rodzaje loterii?

Wyróżniamy kilka rodzajów loterii. Zobaczcie sami:

  • Loteria promocyjna - jest to najpopularniejszy rodzaj loterii. Mogą w niej uczestniczyć wszystkie osoby, które kupią dany produkt (bez dodatkowych kosztów). Loteria ma głównie na celu zwiększenie sprzedaży.
  • Loteria audioteksowa - polega ona na płatnej rozmowie telefonicznej lub wysyłaniu SMS-ów. W ramach tej loterii można wygrać pieniądze lub nagrody rzeczowe.
  • Loteria fantowa - polega ona na nabyciu losu, a wygrane mogą być tylko rzeczowe.

Dlaczego warto organizować loterie promocyjne?

Loteria promocyjna to jeden z lepszych sposobów, który pozwala na przyciągnięcie do siebie nowych klientów (oraz na zatrzymanie obecnych konsumentów). Nagrody rozdawane na zasadzie loterii (np. w co 10 opakowaniu proszku do prania czeka nagroda pieniężna) zwiększają popyt na produkt danej marki, dlatego też loterie promocyjne są dobrym rozwiązaniem zarówno dla małych, jak i dużych firm. Pozwalają na znaczne poszerzenie grona odbiorców, zwiększenie popularności produktu, polepszenie kondycji finansowej przedsiębiorstwa, a także jego wizerunku.

Co jest potrzebne do organizacji loterii promocyjnej?

Wszystkie osoby, które chcą zorganizować loterię promocyjną, muszą przygotować się na wiele formalności (z tego też względu bardzo często proces ten jest zlecany firmom zewnętrznym.

Przed złożeniem wniosku o zezwolenie na loterię promocyjną należy:

  • przygotować regulamin loterii;
  • uregulować wszystkie zaległości w urzędach;
  • posiadać gwarancję bankową;
  • udowodnić, że pieniądze przeznaczane na tę kampanię pochodzą z legalnych źródeł.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag loteria promocyjnatag loteria