Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Cisco Jabber - współpraca na PC, Makach i smartfonach

09-03-2011, 12:56

Cisco Jabber to nowa, wykorzystująca protokół XMPP aplikacja przeznaczona do komunikacji. Oferuje funkcje sygnalizowania obecności, komunikatora, przesyłania głosu i wideo, wiadomości głosowych, współużytkowania pulpitu oraz telekonferencji - wszystko w ramach jednolitego interfejsu na platformy PC i Mac oraz tablety i smartfony.

robot sprzątający

reklama


Wczoraj firma Cisco poinformowała o wprowadzeniu rozwiązania Cisco Jabber. Wersja na platformę Mac ma być dostępna latem tego roku. Będzie można ją wdrażać zarówno w środowiskach lokalnych, jak i w środowiskach przetwarzania w chmurze.

Cisco Jabber - zrzut
fot. Cisco - Cisco Jabber - zrzut

Cisco Jabber wykorzystuje standardowy protokół XMPP (Extensible Messaging and Presence Protocol) do funkcji komunikatora i sygnalizowania obecności. Dzięki zgodności operacyjnej pracownicy różnych firm mogą komunikować się przy użyciu aplikacji Google, IBM, Microsoftu i AOL. Warto w tym miejscu przypomnieć, że firma Jabber Inc. została przejęta przez Cisco w 2008 r.

>>> Czytaj: Jak uczniowie przekonali UKE do Jabbera

Aplikacja Jabber jest ponadto dostępna lub znajduje się w fazie opracowywania na platformy Windows, iPhone, iPad, Nokia, Android i BlackBerry. Jabber współpracuje też z terminalami wideo, takimi jak Cisco Unified IP Phone, Cisco WebEx MeetingCenter i połączenie Cisco TelePresence.

Aplikacja jest zintegrowana z narzędziami biurowymi Microsoft Office, co oznacza, że użytkownik widzi status dostępności swojego kolegi i może bezpośrednio nawiązać z nim komunikację z poziomu aplikacji biurowej.

Dzięki technologii Jabber użytkownik może mieć jeden numer służbowy obsługujący telefon stacjonarny, urządzenie bezprzewodowe i komputer oraz inicjować i odbierać rozmowy przy użyciu urządzenia mobilnego przez Wi-Fi, niezależnie od istniejących dotąd możliwości przekazywania połączeń w sieci komórkowej.

Dzięki obsłudze HD w standardzie H.264 użytkownicy mogą korzystać z wysokiej rozdzielczości w Cisco TelePresence i innych rozwiązaniach łączności wideo. Dostępna jest funkcja wielostronnej, ciągłej wideokonferencji, która umożliwia każdemu uczestnikowi widzenie kilku pozostałych uczestników w trakcie sesji pracy zespołowej. Zintegrowane funkcje wideo zostaną wprowadzone w drugim półroczu 2011.

>>> Czytaj: Cisco przedstawia biznesowy tablet (wideo)


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *