Przeglądarka Google Chrome będzie domyślnie zainstalowana w notebookach z linii Sony Vaio. Co więcej, Chrome ma być domyślną przeglądarką na wspomnianych komputerach - podaje Wall Street Journal. Świętująca wczoraj swoje pierwsze urodziny przeglądarka dostała więc nie lada prezent i jej twórcy liczą dzięki temu na dalszy, bardziej dynamiczny wzrost popularności Chrome.
reklama
Instalowanie Chrome w notebookach Sony odbywało się w ramach testów już od maja br. na komputerach dystrybuowanych w Ameryce Północnej, informuje PCWorld. Obecna umowa między firmami jest, jak to określił rzecznik Google, eksperymentalna i została zawarta na okres próbny.
Mimo to gigant z Mountain View dał wyraźny sygnał, że chce odgrywać poważniejszą rolę na rynku wyszukiwarek, nawet jeśli Sony według lipcowych badań IDC znajduje się poza pierwszą piątką producentów komputerów PC na świecie. Google nie zamierza jednak poprzestać tylko na Sony i prowadzi negocjacje z innymi producentami sprzętu - pisze Financial Times.
Pierwsze urodziny Google Chrome, które przypadły 2 września br., wydają się być dobrą okazją na rozpoczęcie oficjalnej współpracy z Sony. Wszak co dwie okazje do świętowania, to nie jedna, a i potencjał marketingowy Chrome na tym skorzysta.
Według danych na sierpień br. Chrome 2.0 zainstalowany jest na 2,5% komputerów, co daje mu ostatecznie 7 miejsce w rankingu przeglądarek opublikowanym przez firmę Net Applications. Odsetek internautów korzystających z Chrome zwiększyła się w ciągu ostatniego miesiąca o 0,13 punktu procentowego, co okazało się zbyt małym wzrostem i aplikacja Google straciła 6 miejsce na rzecz Safari 4.0.
Na czele sytuacja pozostała bez zmian - wciąż dominuje grupa Internet Explorer z wersją 6.0 na pierwszym miejscu klasyfikacji i 25,25% udziałem na rynku. Druga i trzecia pozycje należą kolejno do IE7.0 (21,1%) oraz IE 8.0 (15,1%).
Przeglądarki, które najbardziej zyskały w porównaniu z poprzednim miesiącem, to Firefox 3.5, którego odsetek użytkowników skoczył z 4,54% na 8,88% oraz IE 8.0, którego poprzedni wynik wynosił 12,46% (obecnie 15,1%).
Dominacja IE oraz Firefoksa jest niezaprzeczalna i długo taką pozostanie, tak więc Chrome 2.0 może konkurować (jak na razie) jedynie z Safari 4.0. Z przeglądarki Apple korzysta 2,55% internautów, co przy 2.50% Chrome nie wydaje się dużą różnicą, którą umowa z Sony może pomóc znieść.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|